بیش از پنج هزار اثر به جشنواره فیلم كوتاه تهران رسید
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران، این جشنواره پاییز هر سال برگزار می شود و مهمترین جشنواره بین‌المللی در حوزه فیلم‌های كوتاه در ایران و منطقه به شمار می‌رود.

'هاشم میرزاخانی' كه برای سومین دوره متوالی دبیری این جشنواره را برعهده دارد، با بیان این مطلب افزود: حجم آثار بخش بین الملل جشنواره فیلم كوتاه تهران در دوره بیست وهفتم نزدیك به دو هزار اثر از 97 كشور افزایش یافت.

وی با بیان اینكه '‌جهان در جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران' شعار بخش بین‌الملل این رویداد فرهنگی است، اضافه كرد: سال گذشته بیش از دو هزار و 500 اثر از 105 كشور به جشنواره رسید و امسال نیز این رقم به سه هزار و 196 اثر از 107 كشور افزایش یافت.

میرزاخانی تاكید كرد كه رشد چشمگیر حضور آثار در بخش بین الملل به دلیل انجام ثبت‌نام جشنواره از اسفند ماه بوده است.

وی افزود: در جشنواره امسال بخش جدیدی با عنوان 'دنیای پیرامون' اضافه شده است.

دبیر بیست‌ ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران استقبال كشورها از رویداد هنری را یك موفقیت راهبردی دانست و گفت: به رغم تلاشی كه برای حذف نام ایران از تمامی عرصه های بین المللی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و حتی فرهنگی صورت می‌گیرد، ایران در عرصه فرهنگ و هنر حرف نخست را می‌زند و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

میرزاخانی آمار بخش ملی را دو هزار و 23 اثر ذكر كرد و گفت: تا سال 1389 كه مراكز صداوسیما آزادانه آثار خود را بطور مستقیم ارسال می كردند، حداقل از 30 مركز صدا وسیمای كشور 600 اثر دریافت می شد اما در دو سال جاری كه این فیلم‌ها توسط امور استانهای این سازمان انتخاب و ارسال می شود، فقط 52 اثر از مراكز صدا وسیما رسیده است.

وی گفت: سال گذشته در بخش ملی یكهزار و 694 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید كه این حجم آثار ارسالی امسال با 19 درصد رشد روبرو شده است.

دبیر بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران افزود: هیات انتخاب جشنواره در بخش ملی، بزودی در چهار زیرمجموعه داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی فعالیت خود را آغاز می‌كند.

میرزاخانی یادآور شد كه هیات انتخاب این جشنواره در بخش بین الملل از 10 روز پیش فعالیت خود را آغاز كرده است.

بیست ونهمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران از 10 تا 16 مهر ماه به همت انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود.

فراهنگ ** 2025 ** 1071





:: برچسب‌ها: عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: