نوشته شده توسط : sasurse

'عزیزالله گلكارزاده' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با همكاری وزارت امور خارجه، نمایشگاهی از تابلوهای نقاشی و نقاشیخط خودم به همراه آثار تذهیب و تشعیر همسرم 'پوران ملكی'، مهر ماه در كردستان عراق و گرجستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی زمینه عرضه این آثار را در كشور سوئد فراهم كرده است كه زمان آن نمایشگاه دی ماه خواهد بود.

این هنرمند و مدرس دانشگاه خاطرنشان كرد: البته دو نمایشگاه نیز در شهرستان همدان و كردستان به اختلاف 10 روز در دی ماه، از آخرین كارهای نقاشی و نقاشیخط من و همسرم برپا می شود.

گلكارزاده درباره این آثار توضیح داد: بین 70 تا 80 تابلو در ابعاد 1 و نیم متر تا 2 متر در نمایشگاه های داخلی به روی دیوار می رود. اما به خاطر مشكلات حمل و نقل برای نمایشگاه های خارج از كشور، 30 تا 40 تابلو از آثار در اندازه های كوچكتر مثل 70 در 50 و 70 در 100 استفاده خواهیم كرد.

وی توضیح داد: در تابلوهای نقاشیخط تلاش می كنم در كنار استفاده از خطوط، از فرم و مفاهیم انتزاعی هم استفاده كنم تا مخاطب خارجی اگر نمی تواند مفهوم خطوط و نوشته ها را درك كند از فرم و شكل آثار لذت ببرد.

این هنرمند نقاش و خوشنویس بیان كرد: تابلوهای نقاشیخط شامل اشعار بزرگان ادبیات فارسی و آیات قرآن است و رنگ و بوی معنوی دارد و در آثار نقاشی هم انسان ها، طبیعت و مناظر ایران سو‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژه كار قرار گرفته اند.

گلكارزاده آثار نقاشی را شامل تكنیك اكرولیك و تركیب مواد معرفی كرد و گفت: در میان آثار 'پوران ملكی' مینیاتور مثل تابلوهای گل مرغ و طرح هایی شامل تذهیب و تشعیر به چشم می خورد.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه هنری از آثار سنتی و اصیل ایرانی در كشورهای مختلف، باعث آشنایی و معرفی هنرمندان و هنر ایران زمین به سایر كشورها می شود و روشی برای تقویت ارتباطات ایران با كشورهای دیگر خواهد بود.

این دو هنرمند پیش از این نیز چندین نمایشگاه مشترك در كشورهای مختلف چون آمریكا، فنلاند، قبرس و امارات عربی متحده برپا كرده اند.

فراهنگ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس، رئال مادرید که در اردوی پیش فصل خود در آمریکا به سر می‌برد در دیدار خود برابر لس آنجلس گلکسی در کالیفرنیا به پیروزی 5 بر یک دست پیدا کرد.



:: برچسب‌ها: شب , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 127 128 129 130 131 ... 132 صفحه بعد