نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس، علی کفاشیان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه ورزش و مردم با اشاره به انتخاب حسین عسگری به عنوان رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: پیش از این کسی که به عنوان رئیس کمیته داوران انتخاب می‌شد این اختیار را داشت که تمام کارها را انجام دهد و حتی در فدراسیون مستقر باشد.



:: برچسب‌ها: لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، کنگره آمریکا به تازگی طرح جدیدی برای اعمال تحریمهای بیشتر بر ضد فروش نفت ایران به تصویب رسانده است که بر اساس آن هر بانک، شرکت بیمه و شرکت کشتی رانی که به ایران برای فروش نفت خود کمک کند با تحریمهای سنگین آمریکا روبرو خواهد شد .

بر اساس این گزارش امروز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 47 سنت افزایش به بیش از 106.37 دلار رسید . قیمت نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک نیز با 46 سنت افزایش به بیش از 87.59 دلار رسیده است .

به اعتقاد کارشناسان انرژی ادامه درگیری ها در سوریه، تنش بر سر تنگه هرمز و عملیات تعمیر و نگهداری در دریای شمال و کاهش عرضه نفت اوپک می تواند بر روند صعودی قیمت نفت تاثیر گذار باشد . انجام عملیات تعمیر و نگهداری در میدانهای بزرگ نفتی دریای شمال موجب کاهش تولید نفت این منطقه در ماه سپتامبر خواهد شد .

موسسه تحقیقاتی اویل موومنتز نیز اعلام کرد میزان صادرات نفت اوپک در چهار هفته منتهی به 18 اوت با افت 120 هزار بشکه در روز روبرو خواهد شد .



:: برچسب‌ها: نشان , زمستان , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز جمعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، 'فاطمه صادقی' به كاربران رایانه توصیه كرد كه هنگام كار با رایانه، گردن خود را راست نگهداشته و شانه ها را عقب دهند.

وی اظهار داشت: بهتر است كاربران برای جلوگیری از دردهای ناشی از كار با رایانه، كاملا پشت خود را به صندلی بچسبانند؛ همچنین ارتفاع صندلی خود را طوری تنظیم كنند كه پاها روی زمین قرار داشته و زانو در زاویه 90 درجه قرار بگیرد.

كارشناس ارگونومی وزارت بهداشت افزود: مركز صفحه نمایشگر -مانیتور- باید حدود 10 تا 20 سانتی متر پایین تر از چشمان باشد؛ این وضعیت علاوه بر این كه باعث می شود پلك ها پایین تر قرار گیرند و سطح كمتری از چشم در معرض هوا باشد كه خستگی گردن و شانه ها نیز می كاهد.

صادقی اضافه كرد: صفحه نمایشگر رایانه باید طوری قرار گیرد كه نور پنجره یا روشنایی اتاق به آن نتابد و افراد هنگام كار با كامپیوتر سعی كنند پرده ها را كشیده و روشنایی اتاق را نیز به نصف وضعیت معمولی كاهش دهند.

وی به كابران توصیه كرد هر 5 تا 10 دقیقه چشم خود را از صفحه نمایشگر رایانه برداشته و به مدت 5 تا 10 ثانیه به نقطه ای دور نگاه كنند.

صادقی گفت: این كار موجب استراحت عضلات چشم می شود، همچنین به كاربران فرصت می دهد پلك زده و سطح چشم آنان مرطوب شود.

اجتمام**9185/1594



:: برچسب‌ها: سفر , کانادا , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

دفتر پژوهش و بررسی های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی علاوه بر انتشار روز شمار تاریخ معاصر ایران، گزارشی را با عنوان 'جهان در هفت روز پیش رو' با هدف ارایه گزیده ای از اهم رویدادهای مهم جهانی منتشر می سازد. گزارش حاضر چهل و نهمین شماره از این مجموعه است.

علاقمندان می توانند گزارشهای مشابه را در روزهای جمعه هر هفته بر صفحه پژوهش وبسایت ایرنا، پیگیری كنند.

** 4 آگوست

- با اعلان جنگ ارتش آلمان به بلژیك و متعاقب آن، اعلان جنگ انگلیس به آلمان، جنگ جهانی اول رسما آغاز شد.(1914)

- جنگ استقلال‏ طلبان تركیه به رهبری 'مصطفی كمال پاشا' با ارتش یونان، برای بیرون راندن این كشور از خاك تركیه و بندر ازمیر آغاز شد. سرانجام این جنگ با عقب نشینی یونان و پیروزی تركیه پایان یافت.(1922)

- قدرت بلامنازع و دیكتاتوری 'آدولف هیتلر' آغاز شد. او دو سال پیش از آن به عنوان صدراعظم آلمان توانسته بود اختیارات فوق العاده ای را از پارلمان دریافت كند و اینك پس از مرگ 'هیندبورگ '(رییس جمهوری سالخورده آلمان) قدرت را كامل در دست گرفت . هیتلر با تصویب قانونی توسط هیات دولت و رایشتاك(پارلمان آلمان نازی)، توانست وظایف رییس جمهوری و صدراعظم آلمان را در یكدیگر ادغام و عنوان پیشوا را برای خویش برگزیند.(1934)

- قایق‏های ویتنامی موسوم به 'پی.تی' به دو ناوشكن آمریكایي در خلیج تونْكَن در ویتنام شمالی حمله و آنها را غرق كردند و همزمان پایگاه‏های آمریكا در اطراف این منطقه را با توپ‏های خود مورد هدف قرار دادند. این حمله سبب خشم آمریكا و تصمیم گیری كنگره این كشور در هفتم اوت سال 1964، برای دفع هر نوع حمله و خطر نسبت به نیروهای آمریكایي و آغاز جنگ خونین 9 ساله در ویتنام شد. آمریكا با پایان جنگ جهانی دوم و ناتوانی فرانسه در حفظ سلطه خود در منطقه ویتنام، دخالت های نظامی خود را در این منطقه آغاز كرده بود.(1964)

** 5 آگوست

- در جریان جنگ 'كراكووی' میان آلمان و روسیه، 'ورشو' پایتخت لهستان و همچنین سراسر این كشور به تصرف قوای آلمان درآمد و بیش از 11 هزار سرباز روسی اسیر شدند.(1915)

- روز استقلال كشور آفریقایی 'بوركینا فاسو' از استعمار فرانسه اعلام شد.(1960)

- 'نلسون ماندلا' كه به پدر آفریقا معروف شده است به اتهام تلاش برای براندازی دولت سفید پوستان آفریقای جنوبی دستگیر و به حبس ابد محكوم شد. او پس از 27 سال از زندان آزاد شد.(1962)

- قرارداد منع آزمایش‏ های هسته‏ای در مسكو توسط وزرای خارجه سه كشور آمریكا، شوروی و انگلیس امضا شد. این قرارداد یك دستاورد كوچك و محدود بود كه از یك طرف فقط آزمایشات درون جو و از سوی دیگر آزمایش های زیرزمینی را در بر می‏گرفت كه شمار آزمایش های زیرزمینی در این قرار داد، از رقم مجموع آزمایش های قبلی بیشتر شد.(1963)

** 6 آگوست

- روز ملی و استقلال 'بولیوی'(كشوری در آمریكای جنوبی) از استعمار اسپانیا اعلام شد. (1825)

- در جریان جنگ جهانی دوم، نخستین بمب هسته‏ای با رمز 'پسر كوچولو' توسط آمریكا بر شهر هیروشیما در ژاپن فرود آمد. این بمب، شهر هیروشیما را كه در آن زمان بیش از 340 هزار نفر جمعیت داشت ویران كرد، هشتاد هزار نفر در اثر این حادثه كشته و قریب به 200 هزار نفر دچار سوختگی و عوارض ناشی از تشعشعات هسته‏ای شدند.آمریكا سه روز پس از بمباران هسته‏ای هیروشیما، با بمباران هسته ای دیگری در ناكازاكی(یكی دیگر از شهرهای ژاپن)، این كشور را وادار به تسلیم كرد.(1945)

- روز ملی و استقلال 'جاماییكا'(كشوری در آمریكای مركزی) از استعمار انگلیس اعلام شد.(1962)

- شورای امنیت سازمان ملل، عراق را به خاطر تعرض نظامی و تصرف كویت، تحریم كرد.(1990)

- 'قانون داماتو'(قانونی كه به نام سناتور پیشنهاد دهنده آن داماتو نام گرفت) به منظور تشدید تحریم های اقتصادی آمریكا علیه ایران توسط 'بیل كلینتون' امضا شد. بر اساس این قانون، هر شركتی كه در صنایع نفت و گاز ایران، بیش از چهل میلیون دلار سرمایه گذاری كند، تحت تحریم آمریكا قرار می گرفت.(1996)

** 7 آگوست

- سلطنت 'ملك فاروق اول' آخرین پادشاه مصر، بعد از مرگ پدرش 'ملك فوآد اول' آغاز شد. (1936)

- روز ملی و استقلال كشور آفریقایی 'ساحل عاج' از استعمار فرانسه اعلام شد.(1960)

- قرارداد 'موستار' برای پایان دادن به بحران ‌ها در شهر موستار واقع در كشور بوسنی و هرزگوین میان كروات‌ها(با نام رسمی جمهوری كرواسی، كشوری واقع جنوب مركزی اروپا)، مسلمانان و اتحادیه اروپا به امضا رسید. بر طبق مفاد این قرارداد، نمایندگان اتحادیه اروپا، شش ماه پس از امضای این قرارداد در شهر موستار حضور یافتند و به‌ طور رسمی اداره آن را به عهده گرفتند. در این قرارداد مسائلی چون تأسیس اداره شهرداری با همكاری كامل اتحادیه اروپا، برپایی گردهمایی شورای شهرداری، انتخاب شهردار و معاون آن و كروات بودن شهردار قید شده بود.(1996)

** 8 آگوست

- دومین جنگ فرانسه و اسپانیا، علیه 'شارلكن' پادشاه اسپانیا به وقوع پیوست. در این جنگ كشورهای عثمانی، انگلیس، ایتالیا، آلمان و پاپ، با فرانسه علیه اسپانیا متحد شدند . این جنگ كه در زمان 'فرانسوآی اول'، پادشاه فرانسه اتفاق افتاد، به مدت چهار سال به طول انجامید.(1526)

- حمله سپاهیان فرانسوی به 'آلزاس'، منطقه معروف صنعتی فرانسه ، كه در آن زمان در تصرف آلمان بود، آغاز شد. این حمله، اولین عملیات جنگی بین نیروهای فرانسه و آلمان در جنگ جهانی اول بود و تا نوزدهم اوت همان سال ادامه داشت. در جریان این جنگ 12 روزه، فرانسه دو بار 'مولهوز'( شهر صنعتی واقع در فرانسه) را تصرف كرد،اما سرانجام آن را از دست داد.(1914)

- 'امان اللَّه خان' در افغانستان به قدرت رسید و با اعلام نظام پادشاهی در این كشور، تمامی قراردادهای منعقده با انگلیس را فسخ كرد. پس از این اقدام، اعلام استقلال كرد و موجبات خشم دولت انگلیس و زمینه سازی برای بركناری خویش را فراهم آورد.(1919)

- در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم، شوروی به فرمان'استالین' به ژاپن اعلان جنگ داد. پس از واقعه هیروشیما و استفاده بمب هسته ای توسط آمریكا بر علیه ژاپن،'ترومن' (رییس جمهور آمریكا) در كنفرانس پوتسدام به استالین خبر كاربرد بمب هسته ای در ژاپن و شكست قطعی این كشور را داد. بنابراین شوروی با اعلان جنگ به ژاپن توانست بخش‏هایي از این كشور را تصرف كند. این جنگ پس از یك هفته با تصرف شمال كره و جزایر كوریل به پایان رسید.(1945)

- 'ریچارد نیكسون' رییس جمهوری آمریكا، در پی رسوایی'واترگیت'از قدرت كناره ‏گیری كرد. در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریكا در سال 1972، افرادی از حزب جمهوری خواه با ورود به ستاد مركزی انتخابات حزب رقیب(حزب دموكرات) واقع در ساختمان هتل واترگیت واشنگتن به سرقت بخشی از اسناد و مدارك پرداختند.این ماجرا پس از پیروزی نیكسون در انتخابات سال 1972 از طرف دو روزنامه‏نگار آمریكایي كشف و در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد. این امر سبب اعتراف نیكسون به وقوع این اتفاقات به دلیل احساس خطر به جهت استیضاح و بركناری از مقام ریاست جمهوری شد و او به عنوان اولین رییس جمهوری در تاریخ آمریكا، از مقام خود استعفا داد.(1974)

- 'كامیل شمعون' رییس جمهور اسبق لبنان، بر اثر سكته قلبی در سن 87 سالگی در بیروت درگذشت. وی در سال 1952 به ریاست جمهوری لبنان رسید و با تایید پیمان بغداد موسوم به سنتو، برای احداث پایگاه در لبنان به آمریكا كمك كرد و در اواخر حكومت خویش، برای سركوبی قیام مسلمانان لبنان كه علیه سلطه خواهی و تلاش مسیحیان برای قبضه حكومت به پا خاسته بودند، از آمریكا درخواست كمك نظامی كرد و این كشور با اعزام تفنگداران دریایی خود به لبنان، قیام مردم را سركوب كرد. وی پس از كناره‏ گیری از قدرت، حزب ملی‏گرایان احرار را در لبنان به وجود آورد و با تأسیس این حزب، نقش غیر رسمی خود را در حفظ ساختار جناح مسیحیان مارونی در قدرت ایفا كرد.(1987)

** 9 آگوست

- جزیره معروف 'كرت' در دریای مدیترانه، بعد از جنگی خونین به تصرف 'كنت دوفر' سردار فرانسوی درآمد و به این ترتیب دوران تسلط فرانسوی ها بر این جزیره آغاز شد تصرفی كه تا به امروز ادامه دارد.(1769)

- امپراتوری اتریش، الحاق خود را به اتحادیه روسیه و انگلیس علیه ناپلئون بناپارت، فرمانروای فرانسه اعلام كرد و به این ترتیب اتحادیه دو جانبه روس و انگلیس در 11 آوریل سال 1805 به یك اتحاد مثلث تبدیل شد. این اتحادیه با شكست متحدین از فرانسه، از هم پاشید.(1805)

- یك سروان لائوسی به‏ نام 'كنگ له' به دلیل فساد اداری- اقتصادی كشور خود و همچنین اجازه دولت وقت لائوس به عوامل آمریكایی برای ایجاد گروه چریكی، به جهت كمك به ویتنام جنوبی، با نیروهای كماندو دست به كودتا زد و زمام امور را به 'سووانا فوما' كه مردی میانه‏ رو و پیش از آن رییس دولت این كشور بود، سپرد. با روی كارآمدن سووانا فوما و تشكیل دولت ائتلافی به‏ تدریج كمونیست ‏های لائوس(حزب پاتت‏لائو و شریك ائتلاف) قدرت را در اختیار گرفتند و نظام این كشور كمونیستی شد.(1960)

- روز ملی و استقلال'سنگاپور'( در جنوب غرب آسیا) از فدراسیون مالزیا ( مالزی شامل ایالتهای مالایا، سنگاپور، برنئوی شمالی و ساراواك) اعلام شد.(1965)

** 10 آگوست

- ایالت وسیع 'پومرانی' با وساطت و فشار 'لویی چهاردهم' پادشاه فرانسه كه حامی سوئد بود، به این كشور بازگردانده شد و پروس از كلیه دعاوی خود نسبت به این سرزمین صرف نظر كرد.(1678)

- در جریان انقلاب كبیر فرانسه، گروهی از انقلابیون مسلح با حمله به كاخ، محل اقامت خانواده سلطنتی را به اشغال خود درآوردند. پس از آن، مجلس قانونگذاری فرانسه با رای به عزل 'لویي شانزدهم' از مقام سلطنت، اتخاذ تصمیم نهایی درباره سرنوشت خانواده سلطنتی و رژیم آینده كشور را به مجلس دیگر، كنوانسیون، محول نمود.جلسه 24 ساعته این مجلس، در نهایت به عزل و سپس اعدام او در 21 ژانویه 1793منجر شد.(1792)

- پس از جدایی اتریش از آلمان و استقلال این كشور، امپراتور اتریش با عنوان 'فرانسوای اول' حكومتش را بر اتریش آغاز كرد.(1806)

- استقلال كلمبیا(كشوری در آمریكای جنوبی)از استعمار اسپانیا اعلام شد.(1819)

- قیام خونین و دامنه دار میهن پرستان و آزادی خواهان بلژیك برای جدایی از هلند و كسب آزادی و استقلال از دست رفته آغاز شد. سرانجام بلژیك در روز 16 اكتبر 1830 استقلال خود را به دست آورد.(1822)

اطلاع**2059**9128**1717**1599



:: برچسب‌ها: زرد , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش فارس به نقل از جروزالم‌پست، ژنرال "آهارون زوی فارکاش" که 5 سال ریاست اطلاعات ارتش اسرائیل را بر عهده داشته است، سرانجام از شدت نگرانی سکوت طولانی‌مدت خود را در خصوص تهدیدات اسرائیل علیه ایران سرانجام شکسته است.



:: برچسب‌ها: چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

'شفیع آقامحمدیان' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بدنبال تكمیل فیلمنامه انیمیشن 'رستم و اسفندیار' هستیم.

وی گفت: بودجه تولید این اثر سینمایی انیمیشن بالا است و اكنون رایزنی برای تامین بودجه تولید آن آغاز شده است.

مدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند و تجربی یادآور شد: این مركز در تولید انیمیشن 'رستم و اسفندیار' مشاركت خواهد داشت و در عین حال شركت پخش كننده انیمیشن 'رستم و سهراب' نیز پیشنهاداتی را برای مشاركت در این پروژه ارائه داده است.

آقامحمدیان تاكید كرد: اكنون در حال بررسی شرایط تولید انیمیشن 'رستم و اسفندیار' به سبك سه بعدی هستیم و مخاطبان، این اثر سینمایی را پس از تولید با استفاده از عینك های خاص تماشا خواهند كرد.

وی توضیح داد: ساخت این انیمیشن، تجربه ای جدید در سینمای ایران محسوب می شود و معتقدم به خاطر آنكه در تجربه اندوزی در تولید انیمیشن های سه بعدی معمولی موفق بوده ایم می توانیم در این عرصه نیز موفق باشیم و در عین حال به تثبیت خود در زمینه تولید فیلم های سه بعدی نیز ادامه دهیم.

مدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند گفت: شركت درخواست كننده برای مشاركت در تولید انیمیشن 'رستم و اسفندیار' در نامه ای به مركز اعلام كرده، چنانچه كیفیت انیمیشن 'رستم و اسفندیار' از انیمیشن 'رستم و سهراب' پایین تر نباشد و بتوان این اثر را با سیستم سه بعدی به تصویر كشید، این شركت به لحاظ تجاری، اكران جهانی آن را تضمین خواهد كرد.

آقامحمدیان ادامه داد: این شركت قول داده كه انیمیشن 'رستم و اسفندیار' در صورت دارا بودن شاخص های لازم، در حد آثار هالیوودی به اكران جهانی خواهد رسید.

وی توضیح داد: حتی پیشنهاد شده كه بجای یكی از شخصیت های این انیمیشن از صدای 'ادی مورفی' استفاده شود كه این امر هزینه های خاص خود را دارد.

مدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند، هزینه تولید انیمیشن 'رستم و اسفندیار' را سنگین دانست و ابراز امیدواری كرد كه با بازگشت مالی انیمیشن 'رستم و سهراب' این مهم تحقق یابد.

فراهنگ ** 1983 ** 1071



:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، این تحقیقات نشان می دهد: کودکانی که مادران آنها تا ماه هشتم بارداری کار می کنند و به سیگار کشیدن ادامه می دهند بیشتر در معرض کندی رشد - نسبت به هم سن وسالان خود که مادران آنها این عادتها را در دوره بارداری نداشته اند - قرار دارند.



:: برچسب‌ها: مربع , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

پویا حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی پزشکی حج و زیارت کشورهای اسلامی در تاریخ 15 تا 17 شهریور در تهران اظهار داشت: این همایش با حضور وزرای حج کشورهای اسلامی برای ارتقاء مؤلفه‌های بهداشتی و درمانی در حج برگزار می‌شود.



:: برچسب‌ها: برلین , آسیا , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، تحرکات ارتش سوریه در شهر حلب افزایش یافته و ارتش آماده آغاز عملیات گسترده علیه تروریست‌ها شده است.



:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از بیروت، 'مورا كونیللی' سفیر آمریكا در بیروت روز جمعه با دخالت آشكار در امور داخلی لبنان و سوریه گفت: باید از تمامی شهروندان سوری بویژه مخالفان نظام و عناصر جدا شده از ارتش این كشور حمایت به عمل آید و لبنان لازم است به وظایف انسانی خود در سطح بین الملل پایبند باشد.

كونیللی همچنین در سخنانی مداخله جویانه، مسئولیت تمام اعمال خشونت بار در سوریه را بر عهده نظام 'بشار اسد' رییس جمهور این كشور دانست و ادامه داد: تلاش های ارتش لبنان در حمایت از مرزهای مشترك میان دو كشور بسیار قابل ستایش بوده و ما خواهان این هستیم كه لبنان یك كشور باثبات و مستقل باقی بماند.

روز گذشته پلیس لبنان طی بیانیه ای با تایید خبر اخراج 14 تبعه سوری از لبنان، دلیل این امر را جرم هایی دانست كه این افراد مرتكب شده اند.

در این بیانیه همچنین تاكید شده است كه هرگونه تصمیم مشابهی كه از سوی مقامات پلیس لبنان در حق شهروندان سوری یا دیگر شهروندان كشورهای مختلف صورت بپذیرد، بر اساس روندهای قضایی و امنیتی صورت می پذیرد كه این امر در توافقنامه ها و تعهدنامه های منطقه ای و بین المللی نیز آمده است.

این اقدام پلیس لبنان با واكنش منفی برخی چهره های سیاسی این كشور از جمله 'ولید جنبلاط' رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه مواجه شد و وی این امر را مخالف سیاست بی طرفی لبنان در مسایل داخلی سوریه دانست.

این موضوع به حاشیه جلسه هیات دولت هم كشیده شد اما نخست وزیر و وزیر كشور لبنان، این اقدام را كاملا قانونی عنوان كردند.

خاورم**2024**1030**1565



:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()