نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید شمس‌الدین حسینی در حاشیه مراسم افطار به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز خبرنگار اعلام کرد: در کارگروهی مرکب از وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، جهاد کشاورزی، رئیس کل بانک مرکزی، معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور، تعدادی از نمایندگان مجلس، رؤسای کمیسیون‌های مجلس و رئیس سازمان بورس برای راه‌اندازی معاملات گواهی ارز در بورس تصمیم‌گیری شد.



:: برچسب‌ها: بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از واشنگتن پست، تایلور ریتزل، یکی از اعضای تیم ملی هشت نفره آمریکا در روئینگ پس از عنوان قهرمانی تیمش گفت: کسب مدال طلا آرزوی مادرم بود.



:: برچسب‌ها: پاییز , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

مهرزاد معدنچی روز جمعه به ایرنا، گفت: قرارداد من در روزهای پایانی با پرسپولیس ثبت شد و پیش از آن تنها تمرینات انفرادی داشتم و سعی كردم خود را در شرایط آرمانی نگه دارم.

وی ادامه داد: با سرمربی تیم صحبت كرده ام و او نیز اعلام كرده به دلیل مصدومیتی كه فصل گذشته داشتم باید با تیم بیشتر تمرین كنم.

بازیكن تیم فوتبال پرسپولیس تهران، گفت: در شرایط بسیار خوبی قرار دارم و اگر كادرفنی صلاح بداند می توانم از این هفته یا هفته آینده برای پرسپولیس به میدان بروم.

وی در این خصوص كه در دوره گذشته كه در پرسپولیس حضور داشته همیشه از سوی علی پروین به عنوان مقصر عدم نتیجه گیری تیم معرفی شده است، تصریح كرد: به هیچ عنوان استرسی ندارم و علی پروین را دوست دارم . او پیشكسوت باشگاه است.

وی اظهار داشت: امیدوارم پروین با تجربه بالایی كه دارد به موفقیت تیم كمك كند و امسال یكی از بهترین فصل های پرسپولیس در طول تاریخ باشد.

معدنچی گفت: خاطرات خوبی از دوره قبل حضور در پرسپولیس دارم و امیدوارم این بار مقصر ناكامی های تیم من نباشم و بتوانم به پرسپولیس كمك كنم.

ورزشی **9118**1590



:: برچسب‌ها: سیاه , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، درخصوص گلایه یکی از نماینده‌های مجلس در صحن علنی در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اظهارداشت: گلایه وی در رابطه با استخدام نیروی انسانی خارج از قانون بوده است و اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد، وزیر آموزش و پرورش را استیضاح می‌کند.



:: برچسب‌ها: نشان , خورشید , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت:‌قبلاً در اعتراض کشاورزان به قیمت پایین خرید تضمینی اعلام شد 10 تا 15 درصد این قیمت افزایش پیدا کند.



:: برچسب‌ها: واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در این دیدار محمد جعفرنژاد دبیر تشکیلات جنبش عدالتخواه دانشجویی، زهرا احمدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و سید علی موسوی دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان و برخی دیگر از دانشجویان به بیان دغدغه‌های دانشجویان پرداختند.



:: برچسب‌ها: دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

نهمین کنفرانس دوسالانه ایران شناسی دیروز در کنار تنگه بسفر در "هتل کُنراد" استانبول با استقبال گسترده علاقه مندان پیر و جوان و ایرانی و غیر ایرانی که از سراسر جهان به این شهر سفر کرده اند آغاز شد و تا عصر شنبه با مقالات علمی دانشمندان، استادان و پژوهشگران سراسر جهان از ژاپن و استرالیا، تا آمریکا و اروپا و کانادا و ایران ادامه خواهد داشت.

در این گردهمایی موضوعات و جنبه های گوناگون فرهنگی، هنری، اقتصادی و سیاسی ایران از عهد باستان تا امروز از کاشی کاری و معماری و زبان تا روابط ایران و اسرائیل در بیش از۱۲۰ گروه علمی (پنل) بررسی و تحلیل خواهد شد و پژوهشگران یافته های خود را در اختیار یکدیگر قرار خواهند داد.

تورج اتابکی از مدیران موسسه تحقیقات اجتماعی هلند و مسئول برگزاری این کنفرانس اعلام کرد که تعداد شرکت کنندگان ثبت نام شده در گردهمایی روز اول کنفرانس در استانبول بیشتر از هر هشت کنفرانس قبلی بوده و به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده است.

این افزایش تعداد علاقه مندان به ایران شناسی در حالیست که شماری از پژوهشگران و دانشگاهیان ایران پس از انتفادات تند روزنامه کیهان از این کنفرانس سفر خود به استانبول را لغو کرده بودند. این روزنامه در تحلیل چند روز پیش خود که به وسعت در روزنامه ها و سایت های اصول گرا منعکس و تکرار شد این کنفرانس را وابسته به صهیونیسم و بهائیت معرفی کرد. چند روز بعد در همان روزنامه ها و وبسایت ها اعلام شد که دانشگاهیان و پژوهشگران ایرانی پس از این "افشاگری"، از این کنفرانس "ابراز انزجار و انصراف" کرده و در آن شرکت نخواهند کرد.

در این گردهمایی موضوعات و جنبه های گوناگون فرهنگی، هنری، اقتصادی و سیاسی ایران از عهد باستان تا امروز از کاشی کاری و معماری و زبان تا روابط ایران و اسرائیل در بیش از۱۲۰ گروه علمی (پنل) بررسی و تحلیل خواهد شد و پژوهشگران یافته های خود را در اختیار یکدیگر قرار خواهند داد

مهرزاد بروجردی، از اعضای فعال انجمن بین المللی مطالعات ایرانشناسی می گوید این انجمن حدود ۴۵ سال پیش تاسیس شد. انجمن ایران شناسی در آن زمان توسط عده ای از ایرانشناسان آمریکا شکل گرفت که معتقد بودند مطالعات ایران نباید در سایه مطالعات عرب شناسی انجام شود و باید رشته ای مستقل باشد. ابتدا انجمن تنها به انتشار فصلنامه ایران شناسی بسنده می کرد اما از هجده سال پیش به برپایی کنفرانسی دوسالانه هم دست زد که شش کنفرانس اول در آمریکا، دو کنفرانس بعدی در لندن و تورنتو و نهمین آن امسال در استانبول برگزار می شود.

علت برگزاری کنفرانس در استانبول بنا به گفته دست اندرکاران آن تنها به دلیل آسان تر و ارزان تر بودن سفر پژوهشگران و دانشگاهیان ایران و اروپا بوده که با مشکلات گرفتن ویزا از دولت های اروپایی روبرو هستند. در سالهای گذشته استانبول به دلیل در اختیار گذاردن امکانات آزاد، سهولت و کم دردسر بودن سفر به مرکزی مهم برای گردهمایی ها و رد و بدل اطلاعات کشورهای مهم منطقه تبدیل شده و گویی نقش گذشته خود را به عنوان "دروازه اروپا" بار دیگر برجسته کرده است.

با همه امکانات دانشگاهی و سطح بالای علمی که ترکیه در دهه های گذشته به دست آورده، پروفسور ایلبر اورتایلی استاد تاریخ دانشگاه گالاتاسرای استانبول در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه کنفرانس پشتکار ایرانیان در به دست گرفتن "علم ایران شناسی" را ستود و گفت: قلمرو ایران شناسی در جهان امروز بیش از همه در دست خود ایرانیهاست، این کاری است که ترکیه هنوز در آن موفق نشده است. او همچنین علم ترجمه و تالیف در ایران را دستاوردی بزرگ برای ایرانیان شمرد و آنها را در منطقه پیشرو خواند. پروفسور اورتایلی پیشتر در مقالات خود خواهان پیدایش یک نوع "غرب پژوهی" شرقی ها (اکسیدنتیالیسم) در مقابل "شرق پژوهی" غربی ها (اورینتیالیسم) شده بود که دهه هاست در علوم اجتماعی غالبا توسط اروپاییان انجام می شده است.

امکانات مالی کنفرانس بر اساس گفته های مهرزاد بروجردی از منابع صد در صد غیر دولتی تامین می شود و هدف آن صرفا علمی و پژوهشی است. حق عضویت، ورودی شرکت در کنفرانس، کمک های مالی بنیاد میراث ایران و امکانات ویژه ای که موسسات گوناگون (مانند دانشگاهها، هتل ها و سازمانهای خدمت رسانی) در اختیار برگزارکنندگان می گذارند امسال برپایی آن را امکان پذیر کرده است:

"ما برای گرفتن تخفیف های ویژه بارها و بارها مذاکره می کنیم و امسال هم این کار را در ترکیه کردیم تا کنفرانس را از هر نوع تعلق سیاسی و غیرعلمی دور نگاه داریم. این بار موسسات ترکیه ای به ما امکانات و خدماتی ویژه دادند. ما در مقابل می کوشیم موضوعات کنفرانس و مقالات آن را تا حد ممکن متنوع، گسترده و در سطح بالای علمی نگاه داریم تا همه عرصه های ایران شناسی از دوران باستان تا دوره معاصر را در برگیرد. هیئت گزینش در زمان انتخاب اساسا هویت نویسنده آن را نمی داند و انتخاب تنها بر اساس شیوه های پژوهش و سطح حرفه ای آن انجام می شود، معیار تنها سطح علمی مقالات است نه تعلق های نژادی، مذهبی و سیاسی نویسندگان آن. تا یک مقاله از نظر هیئت گزینش به یک سطح علمی خاص نرسیده باشد، به آن امکان ارائه در کنفرانس داده نمی شود."

"این انجمن حدود ۴۵ سال پیش تاسیس شد. ابتدا انجمن تنها به انتشار فصلنامه ایران شناسی بسنده می کرد اما از هجده سال پیش به برپایی کنفرانسی دوسالانه هم دست زد که شش کنفرانس اول در آمریکا، دو کنفرانس بعدی در لندن و تورنتو و نهمین آن امسال در استانبول برگزار می شود"

مهرزاد بروجردی، از اعضای فعال انجمن بین‌المللی مطالعات ایرانشناسی

تورج اتابکی که مسئول برگزاری کنفرانس امسال ایران شناسی است تاکید می کند که مسئولین برگزاری کنفرانس اساسا دولت ترکیه را در جریان برگزاری آن قرار نداده اند و در این مورد تنها با "هتل کُنراد" مذاکره کرده بودند. برگزاری چنین کنفرانس علمی در ترکیه نیاز به مجوز رسمی ندارد.

به عقیده برگزار کنندگان کنفرانس ایران شناسی، حساسیت های ایران بر کنفرانس امسال بیش از کنفرانس های سالهای پیش بوده و می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. از یکسو برگزاری کنفرانس در استانبول می تواند موجب نگرانی محافل اصولگرا شده باشد چرا که روابط ایران و ترکیه در ماههای گذشته به دلیل اختلاف بر سر سوریه رو به سردی گراییده و نقش ترکیه در منطقه هر روز بارزتر و مهم تر می شود. از سوی دیگر در دو سه سال گذشته محافل حکومتی ایران مبارزه ای را علیه علوم اجتماعی آغاز کرده اند که طی آن بسیاری از استادان دانشگاه از محافل علمی اخراج و خانه نشین شده اند.

مهرزاد بروجردی در گفتگو با بی بی سی می گوید دانشمندان و پژوهشگران ایرانی صغیر نیستند که کسی بخواهد برای آنها تصمیم بگیرد به کجا بروند و به کجا نروند، چه بگویند و چه نگویند. محافل علمی از سال ها پیش برای مبادله آزاد افکار و اطلاعات تشکیل شده، این از حقوق مسلم یک پژوهشگر است. اگر استادان دانشگاه و پژوهشگران برجسته نتوانند یافته های خود را در چنین کنفرانسی بیان کنند پس در کجا می شود این کار را انجام داد؟ اگر پژوهشگر استقلال کافی در کار علمی خود نداشته باشد به مرور زمان دچار خودسانسوری و از یافتن حقیقت که هدف اصلی علم است دور می شود و این به نفع انسانیت نیست.

بروجردی در پایان به حساسیت حکومت ها روی علوم انسانی و بخصوص علوم سیاسی اشاره می کند که در آنها نظرات همیشه گوناگون بوده و می گوید هابس فیلسوف انگلیسی گفته بود ریاضیات انسانها را متحد می کند و سیاست آنها را متفرق، امروز اما زمان رسیده است که حالا که همه حقیقت ریاضیات را پذیرفته اند، نظرات مختلف در علوم اجتماعی هم که همان هدف را دارد را هم بدون ترس تحمل کنند.



:: برچسب‌ها: سان , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

معصومه ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: چندی پیش از سوی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد که یکی از ایرلاین‌های فعال کشور به دلیل عدم رعایت مقررات، لغو عملیات پرواز شده است.



:: برچسب‌ها: اروپا , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

 به گزارش فارس به نقل از "ماریو مونتی" نخست وزیر ایتالیا روز گذشته اعلام کرد که اوضاع اقتصادی کشورش در صورت همکاری با کشورهای عضو منطقه یورو پیشرفت می‌کند.



:: برچسب‌ها: اقیانوس , جشن تولد , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

** حوزه سینما

مهمترین خبر سینمایی در هفته گذشته، معرفی و انتصاب معاونان سازمان امور سینمایی بود.

'جواد شمقدری' رییس سازمان امور سینمایی در هفته گذشته طی احكامی جداگانه 'سیدعلیرضا سجادپور'، 'جلیل عرفان منش' و 'سعید رجبی فروتن' را به ترتیب به عنوان معاون امور فعالیت های سینمایی و سمعی و بصری، معاون امور آثار سینمایی و سمعی و بصری و مدیر كل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل منصوب كرد.

در این هفته همچنین اكران فیلم سینمایی 'ضدگلوله' برای عید فطر قطعی شد. شورای صنفی در جلسه روز سه شنبه خود این تصمیم را اتخاد كرد و سرنوشت اكران فیلم های 'كلاه قرمزی و بچه ننه'، 'تو من' و 'بی خداحافظی' در عید فطر به جلسات بعدی این شورا موكول شد.

همچنین 'محمدرضا عباسیان' دبیر سی ویكمین جشنواره فیلم فجر اعلام كرد كه شورای سیاستگذاری این رویداد سینمایی ترجیحا فیلم هایی را برای حضور در بخش مسابقه این جشنواره انتخاب می كند كه در جشنواره های دیگر به نمایش در نیامده باشند.

این در حالیست كه 'محمد خزاعی' دبیر جشنواره فیلم مقاومت چندی پیش در نشست خبری این جشنواره اعلام كرده بود كه نمایش فیلم ها برای نخستین بار در این جشنواره منافاتی با حضور این آثار در جشنواره فیلم فجر نخواهد داشت.

همچنین 'رضا برجی' از كارگردانان عرصه مستند نیز اعلام كرد كه برای تهیه فیلم از وضعیت مسلمانان میانمار هفته آینده راهی این كشور خواهد شد.

در این هفته همچنین اخباری از حضور 'بهرام رادان' بازیگر سینما در كسوت تهیه كنندگی منتشر شد. رادان چندی پیش در عرصه موسیقی نیز وارد شد كه البته ورود او به این عرصه به اعتقاد بسیاری از كارشناسان موفقیتی نداشته است.

در این هفته همچنین در مراسم ضیافت مدیران سینمایی با هنرمندان، مشكل مصطفی كرمی از فیلمسازان عرصه فیلم كوتاه كه دو دست خود را در حادثه ای از دست داده بود با اهدای دست های پروتز كه با حمایت مدیران سینمایی ساخته شده، برطرف شد.

خریداری مالكیت حقوقی فیلم 'گزارش یك جشن' ساخته ابراهیم حاتمی كیا نیز در این هفته حاشیه ساز شد. رسانه ها در این هفته در گمانه زنی های خود اعلام كردند كه این فیلم برای عدم اكران در سینماها خریداری شده و فیلم های توقیفی دیگر همچون 'خیابان های آرام' نیز در ادامه از سوی ارشاد خریداری خواهد شد.

در این حال یك مقام مسوول در وزارت ارشاد گفت كه این اثر سینمایی پس از اصلاحات به اكران می رسد ضمن آنكه فیلمنامه اولیه ارائه شده به ارشاد با اثری كه ساخته شده متفاوت بوده است.

وی همچنین تاكید كرد كه بخش بسیاری از هزینه این اثر از سوی بنیاد سینمایی فارابی در قالب وام پرداخت شده بوده است.

در این هفته همچنین هیات انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم كودك انتخاب شدند همچنین مقررات حضور در این جشنواره نیز اعلام شد.

همچنین هیات انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم كوتاه نیز معرفی شدند.

** حوزه تئاتر

حوزه تئاتر نیز طی هفته گذشته خالی از خبر نبود. حفیظ الله رفیعی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در ضیافت افطار این انجمن با هنرمندان، تولید محوری را از اولویت های انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برشمرد.

شورای حمایت از تولید آثار نمایشی نیز طی هفته گذشته حمایت خود را از تولید شش اثر نمایشی اعلام كرد.

همچنین هفته گذشته نمایش 'ساقی' به كارگردانی امیر دژاكام پس از نشست خبری عوامل اجرایی این اثر، در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

طی هفته گذشته نیز یوسف صدیق، ایرج محمدی، حمیدرضا اردلان، اردشیر صالح پور و مهدی شفیعی به عنوان هیات انتخاب نمایش های عروسكی برای اجرای عمومی آثار شركت كننده در چهاردهمین جشنواره نمایش عروسكی تهران - میارك شدند.

همچنین 'وحید لك' مدیر دفتر استان های مركز هنرهای نمایشی از اجرای 1175 نمایش صحنه ای و برپایی 120 كارگاه در فصل تابستان در سراسر كشور خبر داد.

در همین هفته نیز خبری درخصوص تصمیم پری صابری برای اجرای نمایش 'مرغ باران' در میان سایر اخیار خوزه تئاتر خودنمایی می كرد.

** حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

سفر وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق به ایران و دیدار با مسوولان ایرانی بویژه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهم رویدادهای هفته گذشته بود كه در این دیدار طرف ایرانی موضوع لغو روادید با عراق را مطرح كرد؛ قرار است دو كشور یادداشت تفاهمی را در زمینه تبادل گردشگر، همكاری در عرصه مرمت و نگهداری میراث فرهنگی و استرداد اشیاء عتیقه قاچاق شده به امضا برسانند.

'محمدحسن صالحی مرام' معاون صنایع دستی كشور نیز از موافقت رییس شورای شهر تهران برای تبدیل خیابان ویلا به پیاده راه فروش صنایع دستی خبر داد زیرا در این منطقه بیش از 100 فروشگاه صنایع دستی قرار دارد.

به گفته وی، اگر اعتبارات به موقع اختصاص داده شود، امسال شاهد راه اندازی بازارچه های صنایع دستی خواهیم بود.

'سیدمسعود علویان صدر' معاون میراث فرهنگی كشور نیز از توافق با شهرداری منطقه 12 تهران برای ساماندهی بصری حریم كاخ گلستان خبر داد؛ اواخر مرداد ماه جاری قرار است كارشناسان یونسكو برای ارزیابی این بنای تاریخی به تهران سفر كنند؛ كاخ موزه گلستان كه بیش از 100 سال قدمت دارد، پرونده پیشنهادی ایران برای سال 2013 اجلاس كمیته میراث جهانی یونسكو برای ثبت در فهرست جهانی است.

حضور ایران در نمایشگاه صنایع دستی میلان و نیز درخواست معاون صنایع دستی كشور از بانكها برای اختصاص حداقل نیمی از جوایز بانكی به محصولات صنایع دستی از دیگر رویدادهای این حوزه در هفته گذشته بود.

ابلاغ بانك مركزی مبنی بر حذف ارز مسافرتی نیز هفته گذشته در صدر اخبار حوزه گردشگری قرار گرفت و از این پس تنها 200 دلار برای زایران عتبات عالیات با قیمت ارز دولتی به متقاضیان ارایه می شود.

** حوزه رادیو و تلویزیون

امكان دریافت سراسری شبكه های ورزش و پویا كه از دو هفته پیش فعالیت رسمی خود را آغاز كرده بودند، از این هفته فراهم شد.

این هفته همچنین مدیر شبكه پویا در نشستی مطبوعاتی اعلام كرد كه روزانه 50 هزار پیامك از شهروندان دریافت می شود كه نشان دهنده استقبال مردم از این شبكه است.

صدای حسین خواجه امیری خواننده قدیمی كشور از تیتراژ مجموعه تلویزیونی 'چمدان' شبكه دو سیما در ماه مبارك رمضان، اتفاق جدیدی است كه علت آن هنوز از سوی مسوولان این رسانه و كارگردان این مجموعه اعلام نشده است.

معاون صدای سازمان صدا وسیما نیز اعلام كرد كه بر اساس چشم انداز تعریف شده تعداد شبكه های رادیویی در سال 1400 باید به 50 شبكه برسد.

** حوزه موسیقی

حسن ریاحی دبیر بیست وهشتمین جشنواره بین اللملی موسیقی فجر در گفت وگو با ایرنا استقبال كم مخاطبان از بخش پژوهش را علت اصلی خذف این بخش از بیست وهشتمین جشنواره موسیقی فجر عنوان كرد.

انتشار آلبوم موسیقی 'كانتات حافظ' اثر شاهین فرهت با صدای حسین سرشاز از دیگر اخبار قابل اشاره در هفته گذشته بود.

خبر اجرای مشترك 'علی قمصری' و 'علیرضا قربانی' در كشور مراكش و تونس را نیز می توان در زمره اخبار مهم هفته گذشته قرار داد.

'محمود عربانی' نیز هفته گذشته در گفت وگو با موسیقی را بخش جدانشدنی هنرهای بصری برشمرد.

' محمد گلریز' نیز در گفت وگو با ایرنا از توجه كم رسانه ها بویژه صدا وسیما به موسیقی مذهبی انتقاد كرد.

** حوزه تجسمی

انتشار خبر خرید نكردن قطعی هیچ یك از نهادهای دولتی و وزارتخانه ها با وجود الزام قانونی از اكسپوی 91 كه وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار كرد، از جمله مهمترین رویدادهای هفته گذشته بود؛ با این وجود روابط عمومی این اكسپو، فروش قطعی تا پایان تیر ماه 850 میلیون تومان عنوان كرد.

ضمن آنكه براساس اعلام مسوولان برگزاری اكسپو، چند وزارتخانه قول خرید آثار هنری به ارزش 800 میلیون تومان داده اند كه هنوز قطعی نشده است.

با این وجود مسوولان برگزاری این بازارفروش امكان خرید از آثار هنری از سوی نهادهای دولتی را تا پایان شهریور ماه میسر دانستند و از همه وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی خواستند تا پایان تابستان بودجه مقرر شده برای خرید آثار هنری را به این امر اختصاص دهند.

نمایشگاه عكس صمد قاسمی در سرای روزنامه نگاران، نمایش آثار شمایل نگاری حضرت علی(ع) در گالری شكوه، عرضه عكس های سفره های افطار ایرانی در كشور تركیه از جمله نمایشگاه های هنری داخلی و خارجی عرصه تجسمی است.

بستری شدن 'احمد نادعلیان' در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) به خاطر سكته از دیگر خبرهای عرصه تجسمی در هفته گذشته بود كه در روزهای پایانی هفته گذشته و بهتر شدن وضعیت جسمی وی از بیمارستان مرخص شد.

** حوزه معارف

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كه از 25 تیر ماه آغاز به كار كرده بود؛ به نیمه راه رسید و در طول هفته جاری علاوه بر افتتاح بخش بین المللی نمایشگاه از چند اثر قرآنی و همچنین نخستین 'چادر مانتو' ملی رونمایی شد.

همچنین هفته گذشته با حضور 'حمید شا‌ه آبادی' معاون امور هنری وزیر ارشاد نخستین چادر مانتوی ملی رونمایی شد.

كتاب های 'شناخت نامه قرآن' تالیف آیت الله محمد محمدی ری شهری و 'تفسیر هدی' نوشته آیت الله عبدالنبی نمازی در نمایشگاه قرآن رونمایی شد.

همچنین هیات دولت در راستای حمایت از ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه و ارتقای ساختارهای آن با ایجاد معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافقت كرد.

براساس این مصوبه با ایجاد معاونت قرآن و عترت، تعداد معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به 6 معاونت افزایش می یابد.

** حوزه وزارت علوم

اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 1391 به عنوان بزرگترین رقابت علمی كشور و انتشار كارنامه داوطلبان آن از مهمترین رویدادهای هفته آموزش عالی بود.

براساس نتایج اعلام شده، تقریبا همه 932 هزار داوطلب حاضر در جلسه آزمون سراسری برای انتخاب رشته در این آزمون، مجاز شناخته شدند كه حدود 450 هزار نفر آنها می توانند رشته های دوره های روزانه را در فرم انتخاب رشته خود درج كنند.

توزیع معرفی نامه پنج هزار متقاضی ارز دانشجویی نیز روز جمعه با هماهنگی اداره كل بورس وزارت علوم در 30 موسسه مستقر در تهران و شهرستان های ارومیه، اصفهان، تبریز، تهران، رشت، زنجان، ساری، شیراز، كرمان، كرمانشاه، كیش و مشهد انجام شد.

مهلت ثبت نام اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات كه از روز چهارم مرداد ماه آغاز شده و قرار بود روز گذشته(پنجشنبه) به پایان برسد به مدت دو روز تمدید شد.

راه‌اندازی كمیته هماهنگی شورای گسترش آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی، تصویب درس دو واحدی 'حفظ جزء سی ام قرآن كریم' در دانشگاه پیام نور، صدور مجوز پنج موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی جدید از سوی شورای گسترش آموزش عالی و آغاز مهلت ثبت نام اینترنتی بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی از هفتم مرداد ماه به مدت دو هفته از دیگر اخبار مهم آموزش عالی در هفته گذشته بود.

** حوزه ادبیات

رونمایی از طرح سامانه مذیریت كتابخانه های عمومی كشور در نشستی با حضور مدیر كل فناوری اطلاعات نهاد كتابخانه های عمومی كشور و اعلام تجهیز 600 كتابخانه عمومی كشور به سامانه یكپارچه مدیریتی برای نخستین بار و همچنین تجهیز سایر كتابخانه های عمومی كشور تا پایان سال به شرط دارای بودن قابلیت نصب سیستم از اخبار مهم حوزه كتاب در هفته گذشته بود.

بازدید جمعی از هنرمندان و پژوهشگران كشورهای اسلامی شركت كننده در نمایشگاه بین المللی قران كریم از كتابخانه ملی و دیدار با اسحاق صلاحی رییس كتابخانه ملی و همچنین اعلام حضور كتابخانه ملی در هفتاد وهشتمین اجلاس ایفلا(21 تا 27 مرداد ماه) در فنلاند از اخبار مهم حوزه كتاب در هفته گذشته بود.

از دیگر اخبار این حوزه می توان به انتصاب 'رحیم مخدومی' به عنوان دبیر علمی سمینار ادبیات داستانی انقلاب، تعلیق آیین نامه اجرایی دریافت مالیات از ناشران سراسر كشور به مدت شش ماه، اعلام برگزاری بزرگترین مسابقه سراسری كتابخوانی با موضوع نماز در كشور از سوی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته كتاب اشاره كرد.

انتشار كتاب 'یادی از نام آوران' با هدف بزرگداشت جایگاه 10 تن از مفاخر در گذشته در سال 90 و معرفی خدمات علمی و فرهنگی آنان و اعلام برپایی مراسم بزرگداشت بیش از 80 مشاهیر كشور تا پایان سالجاری با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر اخبار مهم حوزه كتاب در هفته گذشته بود.

ارایه خدمات شابك به صورت الكترونیكی به ناشران سراسر كشور یكی دیگر از مهمترین اتفاقات این حوزه بود.

فراهنگ ** 1071 **



:: برچسب‌ها: حیوانات , عکاسی , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()