نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبری بی بی سی، تولید ناخالص داخلی ایتالیا برای چهارمین نیمسال متوالی كاهش می یابد.

افزون بر این، بر اساس آمار موسسه ملی آمار ایتالیا نرخ رشد اقتصادی در مقایسه با سال گذشته 2.5 درصد كاهش یافته است. تولید ناخالص داخلی در نیمسال اول سال جاری در مقایسه با سال 2011 هشت دهم درصد كاهش یافته است.

همچنین آمار نشان داد تولیدات كارخانه ای در ماه ژوئن (خرداد/تیر) 1.4 درصد نسبت به ماه مه (اردیبهشت/خرداد) و نسبت به سال گذشته میلادی 8.2 درصد كاهش یافته است.

دولت 'ماریو مونتی'، نخست وزیر ایتالیا در حال اجرای مجموعه ای از تدابیر ریاضتی است كه 20 میلیارد یورو صرفه جویی را شامل می شود. این كشور با افزایش نرخ بهره اوراق قرضه خود مواجه است كه از نگرانی های بازار بر سر گسترش بحران بدهی یورو ناشی می شود.

همچنین سرمایه گذاران از این بابت نگران اند كه ایتالیا بعد از یونان، پرتغال، ایرلند و اكنون اسپانیا به وام نیاز داشته باشد. دولت ایتالیا بین مهم ترین كشورهای اتحادیه اروپا با بیشترین بدهی یعنی 123 درصد از تولید ناخالص داخلی خود رو به رو است كه باعث شده اعتماد سرمایه گذاران به این كشور از بین برود و به دلیل ركود اقتصادی دولت به راحتی نمی تواند با فرا رسیدن زمان بازپرداخت بدهی ها آنها را به راحتی بپردازد.

شاخص اعتماد كسب و كار ایتالیا در ماه گذشته به شدت كاهش یافت؛ زیرا مدیران اجرایی شركت ها به شدت نسبت به چشم انداز اقتصادی این كشور بدبین هستند و انتظار دارند ركود در ماه های آتی بدتر شود .

اتحادیه كارفرماهای ایتالیا موسوم به 'كانفینداستریا'، پیش بینی كرد حجم اقتصاد این كشور در سال جاری 2.4 درصد كاهش یافته و نرخ بیكاری به 11 درصد برسد.

مونتی از سران كشورهای اروپایی خواسته است كه برای اجرای تدابیر ریاضتی و كاهش كسری بودجه به این كشور فشار نیاورند؛ زیرا این اقدامات به تعمیق ركود منجر می شود.

مترجمام**9157**‌1506



:: برچسب‌ها: بهار , لا , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 1439
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

روز یكشنبه هفته جاری (15 مرداد-5 اوت) افراد مسلح ناشناس به یك پاسگاه مرزی در گذرگاه 'كرم ابوسالم' میان مصر و سرزمین های تحت اشغال رژیم صهیونیستی حمله كردند كه بر اثر آن 16 مرزبان مصری كشته شدند.

گفته می شود مهاجمان مسلح پس از كشتن مرزبانان مصری، دو خودروی زرهی را در اختیار گرفتند و تلاش كردند تا با عبور از مرز، وارد سرزمین های زیر اشغال رژیم صهیونیستی شوند كه البته با هدف قرار گرفته شدن این دو خودرو، این عملیات ناكام ماند.

این رخداد گسترده ترین و خونبارترین حادثه امنیتی در مرز مصر و رژیم صهیونیستی طی 33 سال گذشته از زمان امضای معاهده كمپ دیوید میان دو طرف بود.

تاكنون هویت مهاجمان مشخص نشده اما خبرگزاری رسمی مصر به نقل از یك مقام ارشد امنیتی این كشور گزارش داده كه افراد مسلح، 'جهادگران' نفوذی از نوار غزه بودند.

وقوع چنین رخدادی آنهم در منطقه حساسی چون مرز مصر و سرزمین های اشغالی برای دولتمردان جدید مصر كه تلاش می كنند خود را در اداره كشور توانا نشان دهند، به هیچ وجه حادثه خوشایندی نیست. به دنبال این حادثه 'محمد مرسی' رییس جمهوری مصر، نشستی اضطراری با فرماندهان نظامی و امنیتی ارشد این كشور داشت و پس از آن در واكنش، این حملات را 'بزدلانه' خواند و گفت كه نیروهای امنیتی مصر كنترل كامل صحرای سینا و مرز این كشور با رژیم صهیونیستی را در دست خواهند گرفت.

رژیم صهیونیستی نیز پس از این حادثه خواهان اقدام فوری مصر برای برقراری امنیت و آنچه ترور در شبه جزیره سینا خواند، شد.

به طور كلی پس از سقوط 'حسنی مبارك' در بهمن 1389، یكی از مشكلاتی كه گریبانگیر مصر بوده، افزایش ناامنی در مناطق مختلف این كشور بویژه منطقه شبه جزیره سینا كه مرز مصر با رژیم صهیونیستی و باریكه غزه در آن قرار دارد، بوده است.

به عنوان مثال طی یك سال و نیم اخیر مسیر لوله های نفتی میان مصر و رژیم صهیونیستی 15 بار مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته است. حادثه روز یكشنبه نیز كه در نوع خود بی سابقه بود نمونه دیگری از گسترش ناامنی در شبه جزیره سینا است.

اما پرسش اینجاست كه چه كسانی دست به چنین اقداماتی می زنند و یا از آن سود می برند؟

مقام ها و رسانه های مصر گروه های تندرو در باریكه غزه را متهم به طراحی و اجرای چنین عملیات هایی زده اند و رخداد روز یكشنبه را نیز به آنان نسبت می دهند.

طی سال های اخیر گزارش های متعددی مبنی بر گسترش فعالیت جریان های تندروی مذهبی در باریكه غزه منتشر شده است. جالب آنكه جریان افراطی، شدیدا با جنبش اسلامی حماس كه مهمترین و ریشه دار ترین جریان اسلامی و جهادی در فلسطین و باریكه غزه است، درگیر است. گروه های تندرو گرچه به ظاهر خود را جهادی می دانند اما كارنامه روشن و مشخصی در مبارزه هدفمند با رژیم صهیونیستی نداشته اند.

فارغ از اینكه ادعای مصر مبنی بر دخالت داشتن عناصر افراطی در غزه در حادثه روز یكشنبه چه میزان صحت دارد، آنچه روشن است این است كه عملیات روز یكشنبه از اساس عملیاتی كور بوده كه نمی توان پذیرفت كه گروه های مقاومت ریشه دار فلسطینی اقدام به چنین كاری كرده اند.

گروه های مقاومت فلسطینی همچون حماس و جهاد اسلامی همواره عملیات های خود علیه رژیم صهیونیستی را در پاسخ به اقدامات تجاوزكارانه این رژیم انجام داده اند و همیشه مسئولیت آن را نیز پذیرفته اند. چه اینكه جنبش حماس كه كنترل باریكه غزه را برعهده دارد نیز این حادثه را محكوم كرده و با ملت و دولت مصر به خاطر كشته شدن 16 مرزبان این كشور همدردی كرده است. گرچه حماس دخالت غزه در این حادثه را رد كرد اما در عین حال تاكید كرد كه از هر كوششی برای دستگیری عوامل احتمالی این حادثه كوتاهی نخواهد كرد.

نخستین پیامد فوری حادثه روز یكشنبه بسته شدن گذرگاه رفح در حد فاصل مصر با باریكه غزه برای مدتی نامعلوم است. این در حالی است كه چند روز پیش در جریان سفر 'اسماعیل هنیه' نخست وزیر دولت فلسطینی حماس، به مصر دولت این كشور با افزایش ساعات بازگشایی گذرگاه مرزی رفح و نیز افزایش میزان تردد از این گذرگاه، موافقت كرد.

با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می رسد مهمترین طرفی كه از انجام عملیات كور روز یكشنبه سود می برد رژیم صهیونیستی است. این رژیم نگران است كه نزدیكی مصر و گروه های فلسطینی بویژه در باریكه غزه جایگاه و وزن این گروه ها را بالا ببرد.

طی یكسال اخیر زمزمه ها برای لغو و یا تعدیل معاهده كمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی، مقام های این رژیم را به شدت نگران كرده است. به نظر می رسد حادثه روز یكشنبه این فرصت را به رژیم صهیونیستی می دهد تا با بی كفایت نشان دادن دولت مصر در تامین امنیت مرزهای خود، مانع از زمینه سازی برای تغییر وضعیت معاهده كمپ دیوید از سوی مصری ها شود.

گروه اخوان المسلمین مصر ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای حمله روز یكشنبه به پایگاه مرزی این كشور با رژیم صهیونیستی را احتمالا كار سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی -موساد- و با هدف از بین بردن انقلاب مصر دانست.

در همین حال 'سید حسن نصرالله' دبیركل حزب الله لبنان، نیز دوشنبه شب در سخنانی با اشاره به حادثه روز یكشنبه گفت: بزرگترین برنده در این حادثه اسراییل است، به همین دلیل هر انسانی می تواند بگوید كه این حادثه و اهداف آن مشكوك است.

برای رژیم صهیونیستی كه سال هاست باریكه غزه را تحت محاصره و فشار قرار داده، نزدیكی اخیر مصر با گروه های فلسطینی و در راس آنها جنبش حماس را كه كنترل غزه را برعهده دارد، به هیچ وجه خوشایند نیست. حادثه روز یكشنبه، علاوه بر اینكه نتایج سفر اخیر اسماعیل هنیه به مصر را دستكم برای مدتی از بین می برد، می تواند فرصت را برای رژیم صهیونیستی فراهم كند تا به بهانه تامین امنیت منطقه، نیروهای نظامی بیشتری را در مرز با مصر افزایش دهد و همچنان باریكه غزه را زیر كنترل بیشتر قرار دهد.

تحقیق**9930**1358



:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 970
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

من بعد از آن که حقیقت‌یابی شد، ادعای اعاده حیثیت خود را دارم

عمر زاخیلوال، وزیر مالیه (دارایی) افغانستان با رد اتهام فساد مالی علیه خود، از نهادهای قضایی خواسته که از او اعاده حیثیت کنند.

اخیرا عزیزالله لودین، رئیس اداره عالی نظارت بر اجرای مبارزه با فساد اداری گفت که برای بررسی اتهام گسترده فساد مالی علیه آقای زاخیلوال، باید وظیفه او معلق شود.

وزیر مالیه گفت که اتهام های مطرح شده از جانب آقای لودین بر اساس "مسائل شخصی" عنوان شده و حالا او خواستار اعاده حیثیت از جانب نهادهای قضایی است.

آقای زاخیلوال افزود: "من بعد از آن که حقیقت‌یابی شد، ادعای اعاده حیثیت خود را دارم. تخطی‌های قانونی علیه من صورت گرفته، من به عنوان وزیر مالیه نه، بلکه به عنوان یک شهروند کشور حقوقی قانونی دارم."

وزیر مالیه افغانستان به خبرنگاران گفت که علیه حقوق قانونی‌اش "تجاوز" صورت گرفته و او برای اعاده حیثیت خود به اداره‌های با صلاحیت قانونی مراجعه خواهد کرد.

اخیرا یک تلویزیون خصوصی گزارش داد که یک حساب بانکی آقای زاخیلوال حاکی از آن است که او بیش از یک میلیون دلار درآمد داشته است.

این تلویزیون به دنبال آن، گزارشهای دیگری هم منتشر کرد که در آن گفته شده بود صدها هزار دلار دیگر هم به حساب بانکی وزیر مالیه ریخته شده است.

عمر زاخیلوال اما در نشست خبری روز سه شنبه خود در واکنش به این گزارشها و اتهامها گفت که فهرست دارایی ها و حسابهای بانکی خود را به دادستانی کل کشور می فرستد.

او تاکید کرد که خواستار "بررسی شفاف، دقیق و غیرجانب‌دارانه" این ادعاها از سوی دادستانی کل کشور است.

در پی اعلام مبارزه جدی با فساد اداری و مالی از جانب حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان، برنامه های دولت او در این زمینه زیر ذره بین رفته است.

حالا با اتهاماتی که علیه این عضو کابینه حامد کرزی مطرح شده، به نظر می رسد که آقای کرزی زیر فشار قرار دارد که یا زمینه تحقیق در این مورد را فراهم کند، یا به نحوی به این اتهامها پاسخ دهد.



:: برچسب‌ها: سیاه , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 904
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به ریاست حجت الاسلام امیری‌فر رییس شورای فرهنگی نهاد و اعضای این شورا و با حضور غرقی رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و صفار قائم مقام این مرکز به عنوان میهمان برگزار شد.



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 910
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه کره‌یا‌تودی علل موفقیت نسبی ورزشکاران کره‌ای را سوژه خبری قرارداد و در تازه‌ترین شماره خود آن را در گزارشی تحلیل کرد.

بر اساس گزارش این نشریه موفقیت ورزشکاران مرد و زن دلایلی چند از جمله زیرساخت‌های پایه‌ای ورزش در این کشور، امکانات مطلوب و حمایت مالی مناسب و ... داشته است.

گزارشگر این نشریه باور دارد در رده مردان تصویب قانون معافیت از سربازی ورزشکاران، قبل از اعزام به بازی‌های لندن،‌ موجی از انگیزه را ایجاد کرد و به آقایان ورزشکار جوان کره‌ای امید بخشید که بیش از پیش تلاش کنند تا بلکه با کسب مدال طلا، نقره یا برنز،‌ از رفتن به دوره سربازی معاف شوند.

نمایندگان ورزشی این کشور آسیایی تاکنون دوشنبه (امروز) موفق شده‌اند با کسب 10 طلا، 4 نقره، 6 برنز و درمجموع با 20 مدال در رده چهارم پس از چین، آمریکا و بریتانیا در فهرست رده‌بندی کشورها قرارگیرند.

پیکارهای لندن 2012 از روز جمعه 6 مرداد شروع شد و تا تاریخ یکشنبه 22 مرداد ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/آ



:: برچسب‌ها: رقص , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 929
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس ، یک مقام رسمی ترکیه ضمن اعلام این خبر تاکید کرد شورشیان پ ک ک عامل اصلی انفجار این خط لوله به شمار می روند و این برای دومین بار در دو هفته اخیر است که خط لوله انتقال نفت عراق به ترکیه منفجر می شود .

بر اساس این گزارش ، این انفجار اواخر روز یکشنبه در نزدیکی شهر مدیات در جنوب شرق ترکیه به وقوع پیوسته است و خط لوله انتقال نفت کرکوک به ترکیه در شمال عراق را هدف قرار داده است . این خط لوله نفت عراق را از منطقه کرکوک به بندر جیهان در دریای مدیترانه منتقل می کند .

مقامهای رسمی ترکیه افزودند گر چه خط لوله دیگری که به موازات این خط لوله بوده آسیبی ندیده است ولی مقامهای ترکیه جلوی فعالیت این خط لوله را نیز گرفته اند . این دو خط لوله هر سال 25 میلیون تن نفت خام را منتقل می کند .

در حالی که مقامهای ترکیه علت اصلی این انفجار را حمله تروریستی اعلام کرده اند ولی هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است . شبکه دولتی ترکیه موسوم به تی آر تی نیز شورشیان پ ک ک را عامل اصلی این انفجار اعلام کرده است و یک وبسایت نزدیک به شورشیان کردستان ترکیه نیز اعلام کرد شورشیان کردستان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته اند . این خط لوله 20 جولای 2012 میلادی نیز منفجر شده بود .



:: برچسب‌ها: آسیا , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 1369
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

 به گزارش خبرگزاری فارس، در رقابت‌‌های تیراندازی با تفنگ 3 وضعیت 50 متر مردان المپیک 2012 لندن، نیکولو کامپریانی از ایتالیا با کسب 1180 امتیاز، رکورد المپیک در این ماده را جابجا کرد و به مدال طلای این ماده دست یافت.



:: برچسب‌ها: رودخانه , دختر , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 904
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

ابراهیم آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شکست پرسپولیس در هفته چهارم برابر صبا گفت: پرسپولیس خوب بازی نکرد. تیمی که می‌بازد مطمئنا از نظر فنی مشکلاتی دارد که امیدوارم این مشکلات هرچه زودتر حل شود. مشکلات پرسپولیس خیلی بزرگ نیست. بازیکنان تیم حرفه‌ای هستند و مسائلی وجود دارد که به راحتی می‌توان آنها را حل کرد. مهمترین مشکل تیم روحی روانی است. بازیکنان ترس از باخت دارند. آنها می‌دانند در تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال تماشاگران گذشت نمی‌کنند و نباید اشتباه کرد.



:: برچسب‌ها: درخت , خام , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 827
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش فارس، گزارش داد که "بنیامین نتانیاهو"، "ایهود باراک" و "بنی گانتس" از گذرگاه کرم ابوسالم در مرز نوار غزه که شب گذشته شاهد حمله مسلحانه بود، بازدید کردند.



:: برچسب‌ها: رودخانه , د ,
:: بازدید از این مطلب : 966
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش سوریه در برخی مناطق حلب وارد شده و بتدریج روند پاکسازی این شهر را دنبال می‌کند که "صلاح الدین"، "سیف الدوله"،"کواکبی" و "حمدیه" در این روند در حال پاکسازی هستند.



:: برچسب‌ها: ایتالیا , مکزیک , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 797
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()