جمعیت دانشجویی ایران در هندوستان چهار هزار نفر كاهش یافت
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا محمد حسین كریم روز سه شنبه در نشست بررسی مشكلات دانشجویان ایرانی مقیم 'چندیگر 'هند كه با حضور سفیر ایران در محل انجمن اسلامی دانشجویان 'چندیگر ' برگزار شد ، افزود: روند كاهش جمعیت دانشجویی در هندوستان ادامه خواهد یافت.

سرپرست دانشجویان ایرانی در شبه قاره هند افزود: رویكرد جدید نظارت و ساماندهی كاملا با اهداف علمی ایران و افقهای سند چشم انداز كشور همسو است.

كریم گفت: توجه دولت به تحصیلات تكمیلی كیفی و تبادل استاد و پژوهشگر دوره های دكترا به عنوان رویكرد جدید علمی ایران نیز در كاهش جمعیت دانشجویی در خارج از جمله هندوستان تاثیر بسزایی داشته است .

وی اظهار داشت: روند كاهش جمعیت دانشجویان ایرانی در هند با توجه به كاهش ورود دانشجویان جدید و افزایش فارغ التحصیلان و سیاست های انتقالی همچنان ادامه خواهد یافت .

به گفته او، در یك سال اخیر به شش هزار نامه و ایمیل دانشجویان در هندوستان پاسخ داده شد و در تمامی اوقات ارتباط دانشجویان با دفتر و مجموعه رایزنی علمی به صورت مجازی و الكترونیكی برقرار است .

كریم گفت: دانشجویان همچنین برای حل مشكلات دانشجویی خود با رابطین رایزن علمی كه عمدتا از اعضای هیات های علمی دانشگاههای ایران و از بین افراد مجرب و دانشجویان تحصیلات تكمیلی و تشكیلاتی هستند در شهرها و مناطق حضور خود در ارتباط هستند.

وی همچنین در این نشست با تشریح ابعاد آسیب پذیری جوامع دانشجویی خارج از كشور در خصوص اهمیت و پیگیری امور دانشجویان توسط مسوولان به ویژه وزارت بهداشت تاكید كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند نیز در این نشست بر ضرورت حفظ وحدت و هوشیاری دانشجویان و پرهیز از تفرقه در خارج از كشور تاكید كرد.

'سید مهدی نبی زاده ' با بیان فرازهایی از نقش ولایت و رهبری در مدیریت بحران های پس از انقلاب اسلامی در برهه های مختلف اظهار امیدواری كرد با رفع مسائل و مشكلات دانشجویی شرایط بهتر و انگیزه بیشتری برای موفقیت های علمی دانشجویان فراهم شود.

در این جلسه نیكخواه فر نماینده انجمن اسلامی دانشجویان چندیگر و 'قربان حسینی ' مسئول امور علمی اتحادیه انجمن های اسلامی گزارشی از مسایل و مشكلات و وضعیت تحصیلی دانشجویان ایرانی در شهر چندیگر هند ارائه كردند.

هم اكنون كمتر از شش هزار دانشجو در هندوستان شامل حدود سه هزار نفر در حوزه جنوب ،دو هزار نفر در حوزه مركزی و كمتر از یك هزار نفر هم در حوزه شمال این كشور مشغول به تحصیل هستند.

آساق ** 589**1663**2047**





:: برچسب‌ها: روز , جغرافیایی برچسب , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: