كلاهبرداری پیامكی از مشتركان تلفن همراه
نوشته شده توسط : sasurse

این افراد با ارسال پیامك هایی برای مشتركان تلفن همراه آنها را تشویق به ارسال پیامك شركت در قرعه كشی و یا دریافت خدمتی تشویق می كنند و درقبال آن مبلغی از حسابشان كسر می كنند.

دراین پیامك ها مشتركان تلفن همراه با پیام های تبلیغاتی و متن های وسوسه انگیز برای شركت در بخت آزمایی و قرعه كشی وسوسه می شوند.

نمونه این پیامك ها به این شرح است: 'جایزه، جایزه' در قرعه كشی خودرو ما شركت كنید با ارسال این پیامك فقط 50 تومان از شما كسر می شود. یا 'با ارسال یك پیامك خالی به كد 67 100 از تخفیفات و حراجی های برندها 'مطلع شوید.

' آفتاب شما را نسوزاند آدرس عینك فروشی ها را از ما بخواهید

این پیامك را به كد 10020 ارسال كنید.

40 سكه طلا برای 40 نفر. پیامك خالی را به 31 70 ارسال كنید هر پیامك 75 تومان.

این پیامك های تبلیغاتی كوچك با متنی ساده، در واقع ابزاری برای كلاهبرداری بزرگ برخی سودجویان هستند تا به ثروتی حساب شده دست یابند.

با یك حساب سرانگشتی درصورتی كه تنها 10 درصد از دریافت كنندگان پیامك ها هریك مبلغ 50 تومان از حسابشان كسر شود و به حساب آن شركت و یاد فرد واریز شود بدون زحمت چند میلیارد تومان عاید سودجویان می شود.

این درحالی است كه بطور عادی هزینه یك پیامك انگلیسی 222 ریال و به ازای هر صفحه و پیامك فارسی 89 ریال محاسبه می شود.

نكته قابل توجه آنكه درآمد یاد شده فقط بابت یك پیامك است و حال آنكه شركت های سودجو فقط به یك پیامك بسنده نكرده و بیش از 10 نوع پیامك با متن های مختلف برای سودجویی بیشتر به شماره مشتركان همراه اول ارسال می كنند.

همچنین برخی از این شركت ها در تماس با مشتركان و با اعلام اینكه برنده لوازم خانگی و ورزشی شده اید از فرد خواسته می شود مبلغی را به شماره حسابی برای ارسال جایزه شان واریز كنند تا بتوانند جایزه را تحویل بگیرند.

درصورتیكه یكصد هزار نفر از جمعیت پایتخت اقدام به واریز مبلغی حدود 30 هزار تومان به این حساب كنند حدود سه میلیارد تومان عاید این افراد می شود.

در كنار این شركتها شركتی هم با جعل نام امداد خودرو اقدام به اخاذی از شهروندان می كند به این شیوه كه به مشتركان اعلام می كند بابت عضویت مادام العمر 70 هزار تومان بپردازید در مقابل از 15 درصد تخفیف بیمه ثالث و 25 درصد تخفیف بیمه بدنه برخوردار شوید.

فال قهوه و دریافت مشاوره تلفنی از دیگر شگردهای این افراد برای خالی كردن جیب مشتركان است و مشتركان غافل ازاینكه در تماس بابرخی از این پیش شماره ها هر دقیقه 500 تومان از حسابشان برداشته می شود.

برخی از افراد مدعی هستند هزینه تمام پیامك های ارسالی تبلیغاتی بین شركت خصوصی ، ‌اپراتور و شركت مخابرات بر اساس سهم تعیین شده تقسیم می شود.

با پیگیری های خبرنگار ایرنا، مسوولان شركت مخابرات ایران از ارسال این پیامك های تبلیغاتی اظهار بی اطلاعی كردند و این دسته از پیامك های تبلیغاتی را بی ارتباط با مخابرات دانستند.

آنان افزودند: پیامك هایی كه به منظور تبلیغات از سوی شركت مخابرات ارسال می شود كاملا تحت كنترل است و با كد 4 رقمی ارسال می شود.

این مسوولان از شهروندان خواستند در صورت مشاهده پیامك های تبلیغاتی مشكوك مراتب را به شركت مخابرات اطلاع دهند.

این درحالی است كه چند هفته گذشته 'خسرو دانشجو' سخنگوی شورای شهر تهران بر وضعیت ارسال پیامك های تبلیغاتی و كسب ثروت های قابل توجه بدون نظارت در پایتخت انتقاد كرد و از مسوولان خواست برای جلوگیری از متضرر شدن مردم اقدام فوری انجام دهند.

تهرام/ 9136/1348 /





:: برچسب‌ها: زن , گربه , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: