وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توسعه روابط خبرگزاری های مستقل شد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، وی كه برای شركت در آیین گشایش نمایشگاه هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مقامات تركیه در آنكارا بسر می برد چهارشنبه شب در دیدار با مسوولان خبرگزاری نیمه رسمی آناتولی این مطلب را اعلام كرد.

وی گفت: خبرگزاری هایی همانند ایرنا و آناتولی به جای استفاده از اخبار خبرگزاریهای بین المللی غربی ، با توسعه روابط خبری خود می توانند از اخبار یكدیگر استفاده كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اخبار ضد و نقیض خبرگزاری های غربی علیه ایران گفت : خبرگزاریهای غربی در پی القای خبرهای منفی از ایران هستند ولی هیاتهایی كه به كشورمان سفر می كنند بعد از دیدن واقعیتها وپیشرفتها در زمینه های مختلف، به موضع منفی خبرگزاریهای مختلف در مورد ایران واقف می شوند.

وی با اشاره به دفاتر خبری برخی از خبرگزاری ها و شبكه های تلویزیونی در ایران اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 120 شبكه تلویزیونی و خبری مختلف جهانی در ایران فعالیت دارند و گروههای خبری نیز به مناسبتهای مختلف به ایران سفر كرده و رخدادهای مهم را پوشش خبری می دهند.

حسینی با اشاره به اینكه خبرگزاریهای مختلف متعلق به نهادها و نیز بخش خصوصی در ایران فعالیت دارند به جایگاه ایرنا در بین خبرگزاریهای جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: ایرنا خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران است كه به زبانهای فارسی، انگلیسی، چینی، عربی، تركی استانبولی و اسپانیایی اخبار را در اختیار مخاطبان خود در اقصی نقاط جهان قرار می دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توافقهای خبرگزاری های ایرنا و آناتولی خواهان عملیاتی و اجرایی شدن این توافقها شد و از آناتولی به عنوان خبرگزاری مادر و نیمه رسمی تركیه خواهان اعزام هیاتهای مطبوعاتی برای انعكاس واقعیتهای كشورمان گردید.

حسینی با اشاره به دیدار روز جاری خود با ' ارطغرل گونای' وزیر فرهنگ و گردشی تركیه و سخنان وی مبنی بر اینكه نزدیك به یك میلیون گردشگر ایرانی همه ساله از تركیه دیدار می كنند ولی تعداد گردشگران ترك كه از ایران بازدید می كنند نسبت به این رقم اندك می باشد، گفت: این مساله ناشی از شناساندن نشدن ایران است و بجاست كه رسانه های خبری تركیه و در راس آنها آناتولی در معرفی فرهنگ، آداب ، سنن و فرهنگ غنی ایرانی و جاذبه های گردشگری و تاریخی ایران بیش از پیش فعالیت داشته باشند.

حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها در جمهوری اسلامی ایران خواهان شركت فعال تر رسانه های تركیه در این جشنواره شد و گفت: با تلاش جمهوری اسلامی ایران ' اتحادیه خبرنگاران جهان اسلام' تشكیل شده است و امیدواریم با عضویت خبرنگاران ترك و نیز آژانس خبری آناتولی در این اتحادیه، دامنه فعالیت این اتحادیه گسترده تر و سطح همكاری بین خبرنگاران جهان اسلام افزایش یابد.

در این دیدار مسوولان خبرگزاری آناتولی گزارشی از فعالیتهای این خبرگزاری و چشم انداز آینده آژانس آناتولی را ارایه كردند.

حسینی در پایان از بخشهای مختلف خبرگزاری آناتولی دیدار كرد.

آناتولی كه قدیمی ترین خبرگزاری جمهوری تركیه است در سالهای اخیر تلاشهای گسترده ای برای توسعه برداشته است.

افتتاح آكادمی خبرنگاران و آموزش خبرنگاران جنگی ، تهیه و پخش اخبار به زبانهای انگلیسی، عربی، صربی از جمله تلاشهای این خبرگزاری در سالهای اخیر محسوب می شود.

به گفته مسوولان این خبرگزاری آناتولی در آینده بسیار نزدیك خطوط خبری به زبانهای كردی و روسی راه اندازی و تا سال 2015 میلادی خطوط خبری به زبانهای فرانسوی، روسی، آلمانی، چیی و فارسی نیز راه اندازی خواهد شد.

این خبرگزاری با دارا بودن 600 خبرنگار و عكاس همه روزه تنها در بخش اخبار تركیه بطور متوسط 150 گزارش تصویری، 600 خبر و 600 عكس منتشر می كند.

مسوولان آناتولی هدف این خبرگزاری را انتشار روزانه 5000 خبر از نقاط مختلف جهان تا سال 2020 میلادی ذكر می كنند.

1592

خاورم**2012** 230





:: برچسب‌ها: دوستان , مکزیک , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: