تولید نمایش‌های رادیویی نیازمند برنامه‌ریزی برای جذب استعدادهای جوان است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، جشن نخستین سالگرد تاسیس این شبكه رادیویی به همراه اختتامیه سومین دوره جشنواره نمایش‌های رادیویی شب گذشته(دوشنبه) با حضور مسوولان رادیویی و پیشكسوتان و هنرمندان مركز هنرهای نمایش رادیو در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

مدیر رادیو نمایش در این نشست به ارایه گزارشی از عملكرد یكساله این شبكه پرداخت و گفت: 24 ساعته و سراسری شدن این شبكه، جذب مخاطب 14 درصدی در تهران و جلب 85 درصد رضایتمندی مخاطبان، حاصل حمایت های مسوولان معاونت صدا و همكاران مركز هنرهای نمایشی رادیو بود.

'مهدی دهقان نیری' افزود: تولید نمایش‌های رادیویی نیازمند برنامه ریزی برای جذب و پرورش استعدادهای جوانان در عرصه های نویسندگی، كارگردانی، بازیگری، صدابرداری، افكتوری، تهیه كنندگی و سردبیری است.

رییس مركز هنرهای نمایشی رادیو خاطر نشان كرد،با توجه به انگشت شمار بودن متخصصان در حوزه هنرهای نمایشی، لازم است كه با برنامه ریزی و مدیریت منابع و نیروی انسانی به تامین نیروهای مورد نیاز برای تولید نمایش در رادیو اهتمام كرد.

دهقان نیری به ارایه گزارشی از سومین دوره جشنواره نمایش‌های رادیویی پرداخت و گفت: در این دوره 290 نمایش رادیویی، 140 نمایشنامه و 40 مقاله درباره نمایش رادیویی به دبیرخانه رسیده است.

وی از مراكز آموزشی و دانشگاهی خواست تا برای اعتلای نمایش‌های رادیویی در كشور قدم‌های محكمتری بردارند.

'محمدحسین صوفی' معاون صدای سازمان صدا و سیما نیز در این مراسم گفت: خداوند را شاكریم كه پس از یكسال از راه اندازی رادیو نمایش، شاهد حضور پررنگ فعالان عرصه نمایشی در این رسانه هستیم كه نتیجه آن افزایش مخاطب و رضایتمندی آنان است.

وی با یادآوری سابقه 90 ساله نمایش‌های رادیویی در جهان و قدمت 70 ساله آن در ایران، اظهار داشت: در ابن مدت هنرمندان زیادی تلاش كردند تا از طریق تولید نمایش، زمینه را برای انبساط خاطر و افزایش آگاهی مردم فراهم كنند و فضای تفریحی و شادی را متناسب با بضاعت فرهنگی و هنری خود و با تكیه بر ارزش ها و هنجارها و اصالت های فرهنگی و اسلامی ایرانیان رقم بزنند.

صوفی ادامه داد: با توجه به ضرورت‌ها، مطالبات اقشار مختلف مردم و بویژه جامعه شنوندگان رادیویی و هنرمندان این عرصه، سال گذشته رادیو نمایش راه اندازی شد كه طی یكسال گذشته توانست علاوه بر جذب مخاطب، رضایتمندی آنان را نیز به ارمغان آورد.

معاون صدا، از همكاری نهادهای مختلف فرهنگی از جمله مركز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در غنای بیشتر برنامه های رادیو نمایش سپاسگزاری كرد و افزود: هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی باید با توجه به شرایط و نیاز جامعه و ذائقه مخاطبان اقدام به تولید نمایش های رادیویی كنند.

وی همچنین از دانشگاهیان و نویسندگان خواست تا با تكیه بر اصالت‌های فرهنگی و هنری جامعه، اقدام به تولید متون نمایشی كنند كه بتواند سطح آگاهی عمومی جامعه را افزایش دهد و موجب بالندگی و رونق هر چه بیشتر هنرهای نمایشی در كشور شود.

فراهنگ ** 2025 ** 1071





:: برچسب‌ها: فرانسه , سیاه , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: