قاریان و حافظان قرآن كریم حضور بی نظیری در مسابقات بین المللی تهران داشتند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'علی محمدی' در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، به ارایه گزارشی از برگزاری این دوره از مسابقات قرآن كریم در تهران پرداخت و افزود: ایران امسال میزبان 103 تن از حافظان و قاریان ممتاز از 68 كشور اعم از كشورهای اسلامی و غیراسلامی بوده است.

محمدی با بیان اینكه استقبال قاریان و حافظان قرآن كریم از این دوره از مسابقات به بركت قرآن كریم حاصل شده است، امیدواری كرد برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم سبب الفت و همدلی هرچه بیشتر بین مسلمانان شود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، عمل به قرآن كریم در كنار توجه به امر تلاوت و قرآئت این كتاب آسمانی را مهم ارزیابی كرد و ادامه داد: قرآن كریم علاوه بر احكام فردی، دستوراتی در حوزه فعالیت های اجتماعی و سیاسی نیز دارد كه عمل به این احكام باید در دستور كار مسلمانان قرار گیرد.

محمدی با بیان اینكه برخی از مسلمانان، توجه به قرآن را به معنی تلاوت صحیح آن می دانند و برخی نیز عمل به این كتاب آسمانی را مقدم بر قرآئت آن ارزیابی می كنند، اظهار داشت: برداشت هر دو گروه از توجه به قرآن خطاست زیرا مسلمانان هم باید به تلاوت و قرآئت صحیح این كتاب آسمانی اهتمام ورزدند و هم در عمل به احكام فردی و اجتماعی آن بكوشند.

وی به ذكر آیاتی از قرآن كریم و احادیث پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) درباره لزوم تلاوت و قرآئت این كتاب آسمانی پرداخت و افزود: آنگونه كه از آیات و روایات برمی آید باید قرآن را باید با صوت نیكو و در آرامش و تامل تلاوت كرد.

محمدی تلاوت نیكوی قرآن كریم را به معنی رعایت آداب ظاهری قرآن كریم دانست و گفت: تلاوت قرآن آداب باطنی هم دارد كه به گفته ائمه معصومین (ع) یكی از آثار رعایت آداب باطنی قرآن، اضافه شدن ایمان مومنین و توكل آنان بر خداوند رحمان است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: ملت ایران همواره علاوه بر رعایت قرآئت و تلاوت ظاهری قرآن، آداب باطنی آن را نیز مورد توجه قرار داده است كه نتایج آن را در كسب رتبه های ممتاز در مسابقات بین المللی قرآن كریم شاهدیم.

محمدی توضیح داد: جوانان ایرانی در بیشتر مسابقات قرآنی كشورهای اسلامی رتبه های ممتاز و خوبی را در رشته های قرائت و حفظ این كتاب آسمانی به دست آورده اند و با اینكه دیگر كشورهای اسلامی سابقه بیشتری از ایران در این عرصه ها دارند اما جوانان ایرانی توانسته اند جایگاه خوبی در جهان اسلام كسب كنند.

وی عمل به احكام فردی و اجتماعی قرآن كریم را شاخصه دیگر ملت ایران در توجه به قرآن كریم برشمرد و گفت: یكی از وظایف ما در سایه پرداختن به قرآن، عمل به آن است، قرآن هم مسایل فردی و خصوصی را به مسلمانان یادآوری كرده و هم مسایل سیاسی و اجتماعی جامعه است را مورد توجه قرار داده است.

محمدی برادری، قسط، عدالت، نفی سلطه گری و سلطه پذیری، نفی پذیرش سلطه كفار، مبارزه با ظلم ظالمان و حمایت از مظلومان را از جمله توصیه های قرآنی برشمرد و گفت: ایران اسلامی در سایه عمل به قرآن كریم به اوج عزت و سربلندی رسیده است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینكه ایران اسلامی به بركت عمل به احكام قرآن به ام القرای جهان اسلام تبدیل شده است، افزود: قرآن تنها برای خواندن، سرجنباندن و گریه كردن و كار فردی نیست بلكه قیام برای بندگان خدا از جمله موضوعاتی است كه دراین كتاب آسمانی بر آن تاكید شده است.

فراهنگ ** 2025





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: