كاهش قابل ملاحظه بهای نفت خام عمان
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از ابوظبی، این سقف تازه قیمت نفت خام عمان در بازار انرژی امارات طی سال جاری میلادی بی سابقه است .

بهای كنونی نفت خام عمان در بازار انرژی امارات نسبت به اواخر هفته گذشته حدود 3 دلار و نسبت به دیروز 2 دلار و 60 سنت كاهش نشان می دهد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از ابوظبی، منابع بازار انرژی امارات، عامل اساسی این كاهش قابل ملاحظه بهای نفت خام عمان را تاثیر پذیری بازارهای آسیا از نگرانی معامله گران از اوضاع اقتصادی جاری در منطقه یورو دانستند.

این منابع یادآور شدند: با تثبیت سقف تولید اوپك به میزان 30 میلیون بشكه در روز، هم اكنون میزان عرضه نفت خام به بازارهای جهانی بطور تقریبی همتراز میزان تقاضا می باشد.

سلطان نشین عمان یكی از تولیدكنندگان كوچك غیرعضو سازمان كشورهای صادر كننده نفت (اوپك) به شمار می آید، اما بهای نفت خام صادراتی این كشور، شاخصی برای حدود 12 میلیون بشكه نفتی است كه از كشورهای عمده نفتی حاشیه خلیج فارس به آسیا صادر می شود.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز بازار انرژی امارات، بهای یك بشكه نفت خام دبی 93 دلار و 50 سنت و بهای یك بشكه نفت خام ' مربان ' ابوظبی 95 دلار و 43 سنت برای تحویل در ماه اوت آینده به فروش رسید كه این قیمت ها حدود سه دلار نسبت به اواخر هفته گذشته كاهش نشان می دهد .

در این بازار امروز همچنین با كاهش قابل ملاحظه 2 دلار و 60 سنت به ترتیب هر بشكه نفت خام سبك عربی 95 دلار و 16 سنت و نفت خام سنگین عربی 93 دلار و 21 سنت برای تحویل اوت آینده معامله شد.

خاورم *2041 *1446





:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: