رییس پارلمان مصر به شورای عالی نظامی این كشور هشدار داد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، 'محمد سعد الكتانی'، یكشنبه شب در واكنش به این موضوع، هرگونه قصد و رویكرد شورای نظامی حاكم بر مصر برای صدور اعلامیه مكمل قانون اساسی را بر خلاف قوانین و مقررات و امری خارج از چارچوب قانون اساسی دانست.

وی در بیانیه ای اظهار داشت كه امروز با 'سامی عنان' رییس ستاد جنگ نیروهای مسلح و نائب رییس شورای عالی نیروهای مسلح و شماری از اعضای این شورا برای بررسی این موضوع دیدار و گفت و گو كرده است.

این بیانیه می افزاید: الكتانی در این دیدار مخالفت صریح خود را با صدور اعلامیه مكمل قانون اساسی اظهار داشت.

وی همچنین خاطرنشان كردكه تصمیم شورای عالی نظامی به انحلال مجلس امری باطل و به لحاظ قانونی بی پایه و اساس است.

الكتانی به اعضای شورای عالی نظامی مصر گفته است كه تصمیم این شورا در خصوص انحلال پارلمان و اقدامات مربوطه به هیچ وجه مبتنی بر نص اعلامیه قانون اساسی نیست.

وی افزود:‌ شورای عالی نیروهای مسلح باید حافظ اراده آزاد ملت كه چنین مجلسی را روی كار آورده است، باشد.

الكتانی با اشاره به تصمیم شورای عالی نظامی برای صدور اعلامیه مكمل قانون اساسی گفت: در دیدار با اعضای شورای نظامی مخالفت قاطع خود را با چنین اعلامیه ای اظهار داشتم زیرا این موضوع تعرض به قوه مقتنه به عنوان تنها مرجع قانونگذاری در كشور به شمار می رود.

وی گفت:‌اعلامیه قانون اساسی كه در تاریخ 19 ماه مارس از طریق همه پرسی تصویب شده، به شورای عالی نظامی حق نداده است كه با وجود پارلمان منتخب مردم، اقدام به قانونگذاری كند.

وی از شورای عالی نظامی خواست، دستاوردهای دمكراسی ناشی از انقلاب مردم مصر را پاس داشته و به خواست ملت و مصالح عالیه كشور احترام بگذارد.

بر اساس برخی گزارش ها، جزئیات مربوط به اعلامیه مكمل قانون اساسی مصر، قرار است روز دوشنبه در یك كنفرانس مطبوعاتی اعلام شود.

**مترجمام**1480**‌





:: برچسب‌ها: خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: