اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های ایران در لبنان افتتاح شد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا از بیروت، عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه بیش از 600 نفر از شخصیت های مختلف اقتصادی، تجاری، سیاسی، مذهبی و علمی لبنان از جمله روسای اتاق های بازرگانی شهرهای مختلف لبنان، رهبران احزاب سیاسی، اعضای شورای مشترك بازرگانان دو كشور و خبرنگاران شبكه های تلویزیونی و روزنامه های لبنانی، حضور داشتند.

وزیر تجارت لبنان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، آن را دلیلی بر اهمیت تعمیق روابط میان دو كشور برادر ایران و لبنان دانست و گفت: این نمایشگاه برای این است كه این طرز فكر را كه گفته می شود، ایران فقط در صنعت فرش كوشاست، تصحیح كند.

نحاس با تاكید بر اینكه این نمایشگاه نشان می دهد كه ایران كشوری بزرگ در زمینه های مختلف بوده و ما را به بهبود روابط دو جانبه فرامی خواند، اظهار داشت: باید تفاهمنامه های امضا شده میان دو كشور به مرحله اجرا درآید و كمیته هایی به این منظور تشكیل شده است.

وی تاكید كرد: برگزاری این نمایشگاه حاكی از وجود اراده سیاسی برای توسعه و گسترش مناسبات فیمابین دو كشور است و گام مهمی در راه اجرای اسناد همكاری دو جانبه تلقی می‌شود.

وزیر اقتصاد و تجارت لبنان آمادگی این كشور را برای افزایش همكاری های دوجانبه نمایشگاهی اعلام كرد.

'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم در این مراسم گفت: افتتاح این نمایشگاه با مشاركت بیش از 70 شركت تجاری تحت عنوان 'ساخت ایران'، رخدادی مهم در روابط بازرگانی میان دوكشور دوست و برادر ایران و لبنان به شمار می آید.

ركن آبادی افزود: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعتی، تجاری، فرش، پزشكی، فن‌آوری، ارتباطاتی، خودرو، كشاورزی، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، صنایع تبدیلی، خدمات گردشگری، انرژی و پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی به‌ نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به سفر 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری ایران در سال 2010 میلادی به لبنان تصریح كرد: این سفر نقطه عطفی در تقویت روابط دوجانبه در عرصه های مختلف اقتصادی، بازرگانی، علمی، فرهنگی، سیاسی واجتماعی بود.

وی ادامه داد: نشست كمیته عالی همكاری های دوجانبه در سال جاری با حضور 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان و 'محمدرضا رحیمی 'معاون اول رییس جمهوری ایران منجر به امضای تفاهمنامه های همكاری درعرصه های مختلف شده و اینك زمان آن رسیده است كه این تفاهمنامه ها به مرحله اجرا درآیند.

ركن آبادی اظهار امیدواری كرد: ایران و لبنان از فواید و ثمرات این نوع نمایشگاه ها بهره مند شوند.

نمایشگاه ساخت ایران در فضایی بالغ بر دو هزار متر مربع تا بیست و هشتم خرداد ماه به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه تعداد زیادی از شركت ها و موسسات مهم ایرانی تولیدات خود را ارایه خواهند كرد.

شخصیت های مختلفی از لبنان و جهان عرب از جمله 'عدنان قصار' رییس اتحادیه اتاق های بازرگانی كشورهای عربی و حدود یك صد تن از بازرگانان كشورهای سوریه و اردن نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند كرد.

فضای نمایشگاه بالغ بر سه هزار و 500 متر مربع بوده و بیش از 70 شركت مختلف ایرانی در بخش های تجهیزات پزشكی، فرش دستباف، صنعت، خودرو، ساختمان و تاسیسات، صنایع غذایی، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی، پتروشیمی، مواد شیمیایی، خشكبار و بخش های متفرقه در آن شركت كرده اند.

خاورم*2023**2024**1368**





:: برچسب‌ها: جدید , ساحل , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: