108 هزار تخت بیمارستانی فعال در سطح كشور وجود دارد
نوشته شده توسط : sasurse

'حمید رواقی' روز یكشنبه طی گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیرجند ارتقا اورژانسهای كشور را از برنامه های امسال وزارت بهداشت ذكر و بیان كرد: وجود پزشك مقیم در بیمارستانهای اصلی، تغییر ارزشیابی بیمارستانی و ارایه یارانه به كلینیكهای ویژه از جمله برنامه های مورد توجه در افق برنامه پنجم توسعه است.

وی ارتقا پاسخگویی در بیمارستانها، توزیع عادلانه تجهیزات پزشكی، توسعه بخشهای روانی و سوختگی و توجه به بخش ICU را از دیگر برنامه های طی مدت اجرای برنامه پنجم توسعه ذكر كرد.

مدیركل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت در ادامه گفت: با تامین اعتبار، داروهای بیماران سرطانی زیر پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی افزود: پارسال تمام بدهی دانشگاههای علوم پزشكی مربوط به بیماران سرطانی صفر شده است.

او در ادامه گفت: هم اكنون 30 راهنمای بالینی در كشور در دست طراحی است كه چند مورد آن مربوط به سرطان می باشد تا بتوانیم از این طریق روند مشخص درمان سرطان را بر اساس استانداردهای جهانی انجام دهیم.

مدیركل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت فرایند استاندارد ارائه خدمت در بیمارستانها و استفاده مناسب از تجهیزات پزشكی را از دغدغه های این وزارتخانه برای تحقق آن ذكر كرد.

وی گفت: بحث سطح بندی بیمارستانها در حال انجام است و تا سال 93 این امر به اتمام می رسد كه در این صورت از نظر ساختاری مشكل خاصی نخواهیم داشت.

او اضافه كرد: در صورتی كه دغدغه ارائه خدمات استاندارد در بیمارستانها حل شود قطعا طی برنامه پنجم توسعه ارجاع بی مورد به بیمارستانها، با استفاده از پزشك خانواده مرتفع خواهد شد.

رواقی با اشاره به در جریان بودن بازبینی استانداردهای تخت بیمارستانی به نسبت جمعیت نیز گفت: تا سال 93 به تفكیك شهر و مناطق مشكل تخت نسبت به جمعیت حل می شود.

665/110





:: برچسب‌ها: سقوط , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: