احتمال مسدود شدن تنگه هرمز قیمت نفت را افزایش می‌دهد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی عرب نیوز ، ارزش صادرات نفت عربستان در این مدت به بیش از 657 میلیارد ریال سعودی رسیده است .

بر اساس این گزارش ، فهد بن جمعه کارشناس ارشد انرژی عربستان در این باره تاکید کرد ، میزان مصرف داخلی نفت عربستان نیز در این مدت به بیش از 535 میلیون بشکه معادل 25 درصد کل تولید نفت این کشور رسیده است .

بر این اساس ، با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت در ماه جولای و کاهش تولید نفت ایران به کمتر از 3.2 میلیون بشکه در روز طی ماه ژوئن عربستان میزان تولید نفت خود را در سطح 10 میلیون بشکه روز حفظ کرده است .

وی افزود میزان تولید نفت ایران طی ماه جولای با 620 هزار بشکه کاهش در روز روبرو شده است که علت اصلی آن اعمال تحریمهای جدید اتحادیه اروپا بر ضد تهران است .

وی در ادامه افزود عربستان همچنان بزرگترین صادر کننده نفت به چین به شمار می رود و میزان صادرات نفت عربستان به این کشور طی ماه جولای با 26 درصد رشد به بیش از 1.2 میلیون بشکه در روز رسیده است .

نایف العید دیگر کارشناس ارشد انرژی عربستان نیز پیش بینی کرد قیمت جهانی نفت طی روزهای آینده با نوسان روبرو خواهد شد ولی به کمتر از 100 دلار در هر بشکه نخواهد رسید . کشورهای عضو اوپک ترجیح می دهند قیمت نفت برنت دریای شمال بالاتر از 100 دلار در هر بشکه باشد . وی افزود احتمال مسدود شدن تنگه هرمز از سوی ایران و اجرای سیاستهای محرک اقتصادی در آمریکا و اروپا اجازه کاهش قیمت نفت به زیر 100 دلار را نخواهد داد .

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات انرژی پی چی آی عربستان تولید نفت این کشور در ماه جولای به بیش از 10.3 میلیون بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه می بیش از 445 هزار بشکه در روز رشد داشته است .





:: برچسب‌ها: اروپا , هالووین , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: