نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، گاتیلوف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری ایتارتاس خاطرنشان كرد: در ژنو توافق شد كه تمام بازیگران خارجی در مساله سوریه در رابطه با دولت و گروه های مخالف آن در یك راستا اقدام كنند.

وی افزود: معتقدیم كه فقط شورای امنیت می تواند تصمیم های قابل اجرا برای حل و فصل

سیاسی مسایل سوریه اتخاذ كند و توانایی اصلی این شورا هم در این است كه طرفین مناقشه

سوریه را برای آغاز روند سیاسی تشویق كند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: اگر شركای ما اقداماتی را در خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل انتخاب می كنند، مسلم است كه جامعه جهانی موضع منسجمی در مساله سوریه نخواهد داشت و این به آن معنی است كه فشار لازم بر دو طرف مناقشه وارد نخواهد شد.

گاتیلوف ادامه داد: به همین خاطر معتقدیم كه این راه سیاسی صحیحی نیست و تنها راه درست اقدام به اتفاق یكدیگر است و فقط از این طریق می توان در این شرایط دشوار سوریه پیشرفتی داشت.

وی افزود: بر این عقیده ایم كه تلاش های دیپلماتیك برای حل مساله سوریه باید ادامه بیابد.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینكه طرح عنان برای حل مسایل سوریه پذیرفته شده و پس از آن بیانیه ژنو در باره حل و فصل مسایل این كشور صادر شد كه در آن تمام شركای ما برای تشویق طرف های مناقشه سوریه به توقف خشونت ها و آغاز مذاكرات توافق كردند، اظهار داشت: متاسفانه شركای ما مواضع متفاوت اتخاذ كرده و پیش نویس قطعنامه یكجانبه ای را در باره سوریه به شورای امنیت پیشنهاد كردند كه در آن فقط از دولت سوریه خواسته هایی مطرح شده بود.

گاتیلوف افزود: مجبور شدیم به همراه شركای چینی این قطعنامه را وتو كنیم. اما با این حال توافق همه اعضای شورای امنیت برای تمدید ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه را امری مثبت می دانیم.

وی اضافه كرد: می خواهیم امیدوار شویم كه در این دوره، از فرصت موجود برای جست وجوی راهكاری های دیپلماتیك برای حل و فصل مناقشه سوریه استفاده می شود و مهم تر اینكه طرف های مناقشه برای توقف خشونت ها و آغاز گفت وگوهای سیاسی تشویق می شوند.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان كرد: متاسفانه در سوریه وضعیت بسیار متشنج است و اخبار ضد و نقیضی از این كشور به گوش می رسد، اما واقعیت این است كه طرف های مناقشه به اقدامات خشونت آمیز ادامه می دهند.

وی گفت: در این شرایط هر روز با دولت سوریه كار می كنیم و آن را تشویق به اقدامات قاطعانه برای توقف خشونت ها می كنیم و امیدواریم كه شركای غربی هم از نفوذ خود بر مخالفان دولت سوریه استفاده كرده و همین گونه رفتار كنند.

گاتیلوف گفت: باید اذعان كرد علاقه ای از طرف آنها در تماس هایشان با مخالفان دولت سوریه برای اقدام در این راستا و تشویق گروه های مخالف برای آغاز مذاكرات با دولت مركزی مشاهده نمی كنیم.

وی افزود: بر عكس، آنها مخالفان دولت سوریه را برای ادامه خونریزی ها در این كشور تشویق می كنند و این مایه تاسف است و آن را طفره از توافقات ژنو می دانیم.

اروپام/2242**518**1368**





:: برچسب‌ها: قدیمی , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: