محقق ارشد هندی: ایران برای غنی سازی اورانیوم 20 درصدی از حق كامل برخوردار است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا 'ذاكر حسین' روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دهلی اظهارداشت: ایران نه تنها برای غنی سازی اورانیوم از 20 تا 25 در صد از حقوق قانونی برخورداراست بلكه به عنوان امضا كننده پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای هیچ مانع قانونی برای استفاده از انرژی و فناوری هسته ای این كشور را محدود نمی كند.

این محقق ارشد هندی كه تحولات جهانی به خصوص آسیای غربی را از نزدیك دنبال می كند, تحریم نفت ایران توسط آمریكا و اروپا را اقدامی نامناسب و غیرضرور خواند و گفت: موضوع برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را می توان با شناخت حق استفاده صلح آمیز هسته ای ایران حل كرد, چون سیاست های تحریم نفت هیچ فایده نخواهد داشت.

ذاكر حسین افزود: اقتصاد جهان به خصوص آمریكا و اروپا از پیش در حال ورشكستگی است و تحریم نفت ایران آن را به شدت تحت تاثیر قرارخواهد داد.

این كارشناس امور بین الملل اظهارداشت: حدود 18 درصد از نفت ایران به اروپا و بویژه به كشورهایی چون اسپانیا و یونان صادر می شد و شگفت آور این است كه همین كشورها از بحران بدهی اروپا به شدت متاثر هستند و تحریم نفت ایران به اقتصادهای این كشورهای اروپایی بیش از پیش لطمه خواهد زد.

ذاكر حسین گفت: موضوع برنامه هسته ای ایران تنها از طریق مذاكرات حل خواهد شد و برای این لازم است كه در گروه مذاكره كننده هسته ای علاوه بر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان، كشورهایی چون هند و برزیل نیز حضور داشته باشند.

وی همچنین گفت:غرب و آمریكا باید با به رسمیت شناختن حق ایران دراستفاده از انرژی هسته ای هرچه سریعتر این موضوع را حل و از ایجاد بحران های اقتصادی و غیره در منطقه و جهان جلوگیری كنند.

اساق ** 589**1446





:: برچسب‌ها: کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: