ریزگردها آسیب‌های بالای انسانی، اقتصادی و زیست محیطی واردكرده است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا؛ در این بیانیه كه آن را 'محمد دهقانی' عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز - چهارشنبه - قرائت شد؛ آمده است: چند سالی است پدیده نامیمون و خانمان سوز به نام ریزگردها جغرافیای ایران را در نوردیده و موجب خسارات انسانی٬ زیست محیطی و اقتصادی شده است. در حال حاضر 23 استان كشور تحت تاثیر پدیده گرد و غبار بوده و سلامت جمعیت مردم ایران تحت تاثیر این پدیده واقع شده است.

این بیانیه می افزاید: در سال های گذشته شرایطی ناسالم برای اكثر استان های كشور به وجود آورد به طوری كه در برخی مناطق غلظت آلاینده ها و آلودگی هوا به بیش از حد مجاز رسیده و نگرانی زیادی را به وجود آورده است و دولت را مجبور به تعطیل رسمی كرده است.

در ادامه بیانیه خاطر نشان شده است: آسیب ها و خسارات زیست محیطی ریزگردها طی سال های گذشته بر كسی پوشیده نیست و این كه مهار ریزگردها یكی از مطالبات بحق مردم به ویژه در استان های غربی و جنوبی بوده است متاسفانه مورد بی توجهی برخی دولتمردان واقع شده و اراده جدی برای مهار آن وجود ندارد.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: ما نمایندگان براساس سوگندی كه یاد كرده ایم وظیفه خود می دانیم از حقوق ملت و مطالبات آن دفاع و از مسئولین ذیربط می خواهیم به جای توصیه ها و توجیه های همیشگی اقدامات ریشه ای به عمل بیاورد و مردم 23 استان كشور از نگرانی و دغدغه نجات دهند.

سیام/9121**





:: برچسب‌ها: درخت , کلیسا , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: