طالبی : حضور 115داور كشتی در سمینار بین المللی داوری یك موفقیت بود
نوشته شده توسط : sasurse

بهمن طالبی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :‌ بر اساس قوانین فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا) داوران ممتاز، درجه یك، دو و سه باید در مسابقات و كلاس های مختلف مورد ارزیابی و بازآموزی قرار گیرند كه این كلاس نیز در این راستا برگزار شد.

سمینار بین المللی داوری كشتی با حضور دو مدرس درجه اول فدراسیون بین المللی كشتی (فیلا) و یك داور المپیكی دیروز( شنبه) در تهران برگزار شد.

وی افزود:باتوجه به برگزار نشدن مسابقات بین المللی جام شهدا و جام جهانی كودك ما در ارزیابی داوران خودمان دچار مشكل شدیم به نحوی كه 40 تن ازداوران بین المللی ما میدانی برای ارزیابی خود نیافته بودند.

طالبی ادامه داد: برای حل این مشكل، موضوع را در قالب نامه ای به رئیس سوئیسی فدراسیون بین المللی كشتی اعلام و از وی درخواست كردیم برای نخستین بار با برگزاری این كلاس در ایران موافقت كند.

به گفته رییس كمیته داوران با موافقت مارتینتی ، دوره یاد شده روز گذشته با حضور سه تن از مدرسان برجسته فدراسیون بین المللی كشتی در محل هتل المپیك تهران برگزار شد.

طالبی افزود:‌ حاضران دراین دوره یك روزه دو بخش تئوری شامل نمایش فیلم و اسلاید به منظور آشنایی باآخرین مقررات كشتی و فنون امتیازدهی وكسر امتیاز و نیز عملی شامل حضور در صحنه رقابتها و قضاوت را با موفقیت گذراندند.

وی افزود: دربخش عملی با هماهنگی فدراسیون كشتی اقدام به برگزاری مسابقاتی در رده سنی نونهالان و نوجوانان كردیم كه انتخاب این دو رده به لحاظ استفاده از فنون و تحرك بیشتر آنها نسبت به بزرگسالان صورت گرفت.

همچنین با هماهنگی انجام شده، رقابتهای گزینشی چند تن ازپیشكسوتان اعزامی به مجارستان در سالن یاد شده برگزار شد و داوران با نظارت مدعوین فیلا در این دوره به قضاوت پرداختند.

طالبی گفت: در كلاس دیروز 55 داور درجه یك تا سه توانستند امتیاز كنترل درجه را كسب نمایند و دغدغه ما برای عدم كنترل درجه افراد یاد شده مرتفع شد چرا كه در غیر این صورت این افراد مجبور بودند با هزینه كردن حدود سه میلیون تومان به صورت شخصی ضمن سفر به خارج از كشور با حضور در مسابقات بین المللی این كنترل را در كارنامه خود به ثبت برسانند.

وی برگزاری این قبیل دوره ها را برای بازآموزی و روز آمد كردن علم داوری كشور نیز بسیار مفید دانست و افزود : ورود به این دوره محدودیتی نداشت و ای كاش مربیان كشتی ما هم در این دوره حضور می یافتند.

طالبی در پایان از فدراسیون كشتی به منظور هماهنگی برای انجام این دیدار تقدیر كرد و افزود :‌ اعضای كمیته داوران و فدراسیون برای برگزاری این دوره سنگ تمام گذاشتند.

1647/1553





:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: