نوشته شده توسط : sasurse

'ابجول میاه' عضو سابق شورای شهر منطقه 'تاور هملت' در شرق لندن در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: مردم محلات شرقی لندن كه در نزدیكی دهكده بازیهای المپیك زندگی می كنند، بارها اعتراض خود را به طرح استقرار موشك های زمین به هوا در مناطق مسكونی اعلام كرده اند و ما امیدواریم كه مسئولان به این اعتراضات توجه كنند و این طرح را لغو نمایند.

بازیهای المپیك 2012 كمتر از یك ماه دیگر در منطقه استراتفورد واقع در شرق لندن افتتاح می شود و مقامات انگلیسی سرمایه گذاری هنگفتی را در امور امنیتی این بازیها كرده اند.

دولت انگلیس ماه گذشته نیز به مدت یك هفته تمرین های امنیتی گسترده ای را با حضور نیروهای هوایی، دریایی و زمینی ارتش و واحدهای پلیس ضدتروریسم در شهر لندن و مناطق اطراف آن برگزار كرد.

یكی از طرح های جنجالی مربوط به امنیت المپیك، استقرار موشك های زمین به هوا در پشت بام حداقل دو مجتمع مسكونی در شرق لندن است كه از همان ابتدا با مخالفت های گسترده ای مواجه شد.

آقای میاه به ایرنا گفت: من معتقدم این گونه اقدامات امنیتی، علائم غلطی را برای دیگران و بویژه مهمانان خارجی بازیهای المپیك می فرستد. هیچ گونه نیازی به این سطح از كنترل های امنیتی بویژه استقرار موشك های پیشرفته جنگی در اطراف دهكده المپیك نیست.

وی افزود: ما مخالف تامین امنیت ورزشگاه ها و شركت كنندگان در بازیهای المپیك نیستیم ولی معتقدیم استقرار موشك های زمین به هوا بر فراز پشت بام های مجتمع های مسكونی ورای اقدامات معمول امنیتی است و بیشتر باعث ترس و وحشت مردم و به خطر افتادن امنیت آنها می شود.

'ما فكر می كنیم مشكل امنیتی خاصی در انگلیس وجود ندارد و بنابراین نیازی هم به این سطح از اقدامات نظامی-امنیتی نیست. ما یك جامعه دموكراتیك هستیم و با نظامی كردن جامعه و محل زندگی مردم به بهانه المپیك مخالفیم.'

این عضو حزب ریسپكت انگلیس اظهارداشت: نیروهای امنیتی و پلیس از ماهها قبل بر روی امنیت المپیك كار می كنند و شهر لندن كاملا امن است و هیچ گونه نیازی به این گونه اقدامات افراطی نیست.

وی تاكید كرد: در جوامع متمدن و دموكراتیك جایی برای این گونه اقدامات امنیتی وجود ندارد.

وی گفت: ما از برگزاری بازیهای المپیك در محله خود استقبال می كنیم و بسیار خوشحالیم كه این بازیهای مهم در شرق لندن برگزار می شود ولی آنچه كه با آن مخالفیم، محدود كردن آزادی مردم و به خطر انداختن محله آنان به بهانه برگزاری این بازیها و با اقدامات نظامی غیرضروری است.

آقای میاه در عین حال گفت: مردم از گرانی و تورم، سیاست های ریاضت اقتصادی دولت و كاهش بودجه های حمایتی و همچنین ترافیك و شلوغی ناشی از بازیهای المپیك ناراحت هستند و احتمالا همزمان با برگزاری بازیها، تجمعات و تظاهرات های اعتراضی را در این زمینه برگزار خواهند كرد.

صدها نفر از فعالان مدنی و اهالی شرق لندن عصر دیروز با برگزاری تجمعی در نزدیكی دهكده المپیك اعتراض خود را به تصمیم مقامات دولت انگلیس مبنی بر استقرار موشك های زمین به هوا در مناطق مسكونی اعلام كردند.

شركت كنندگان در این تجمع اعتراضی كه از سوی ائتلاف بزرگ ضدجنگ انگلیس و چند تشكل محلی برگزار شد، خواستار توقف فوری این طرح و عدم نظامی كردن رقابت های ورزشی المپیك شدند.

شركت كنندگان در تجمع اعتراضی دیروز در شرق لندن پس از تجمع در پارك 'گرین مایل اند'، به سمت یكی از مجتمع های مسكونی كه برای استقرار موشك در نظر گرفته شده است، راهپیمایی كردند تا صدای اعتراض خود را به گوش مقامات برسانند.

آنان شعار می دادند؛ موشك های المپیك را برچینید، بازیهای المپیك را نظامی نكنید، استقرار موشك در مناطق مسكونی امنیت مردم را به خطر می اندازد، ما خواهان صلح هستیم نه جنگ و ...

تظاهركنندگان همچنین پلاكاردهای متعددی را با خود حمل می كردند كه بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: شرق لندن علیه موشك، ما مخالف استقرار موشك در محلات خود هستیم، اینجا منطقه جنگی نیست و ...

در جریان این تجمع اعتراضی اعلام شد كه فعالان مدنی و تعدادی از مردم محلی علیه استقرار این موشك ها در مناطق مسكونی، به دادگاه شكایت كرده اند كه نتیجه رسیدگی به این شكایت احتمالا تا 10 روز دیگر اعلام می شود.

امنیت المپیك یكی از موضوعات مهم و دغدغه های اصلی مقامات برگزار كننده این مسابقات در شهر لندن می باشد و تاكنون چند تمرین نظامی نیز با حضور نیروهای ارتش و پلیس در مناطق شرقی لندن و بر روی رودخانه 'تیمز' كه از نزدیكی دهكده بازیها عبور می كند، برگزار شده است.

بازیهای المپیك 2012 از تاریخ 27 ژوییه تا 12 اوت (6 تا 22 مرداد 1391) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است كه تاكنون سه بار میزبان بازیهای المپیك شده است. پیشتر بازیهای المپیك 1908 و 1948 در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: واشنگتن , مکزیک , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: