90 درصد دعوتنامه های شركت در اجلاس غیرمتعهدها توزیع شده است
نوشته شده توسط : sasurse

اجلاس سران كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها قرار است در دهه نخست شهریور ماه در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار شود.

علی سعید لو در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان این كه هم اینك كارهای اجرایی مربوط به برگزاری این اجلاس بزرگ دنبال می شود، افزود: كارهای محتوایی مربوط به این اجلاس و اسنادی كه قرار است در این نشست بین المللی در خصوص آنها تصمیم گیری شود نیز آماده شده است.

سعیدلو از اجلاس غیرمتعهدها به عنوان اجلاسی بسیار پرسابقه، تاثیر گذار و با اهمیت بسیار بالا یاد كرد كه اعضای آن متشكل از كشورهایی است كه در شروع كار هیچ وابستگی به جناح های نظامی یا پیمان های خاص نداشتند و هم اینك پس از گذشت سالها از تاسیس آن نیاز است كه آرمانهای اصلی آن دوباره احیا شود.

وی شعار ویژه این اجلاس را ' صلح و عدالت در سایه مدیریت مشترك جهانی ' عنوان كرد و اظهار داشت: این یعنی باید زمینه ای فراهم كنیم كه همه كشورها و ملتها در اداره دنیا اشتراك داشته باشند.

معاون امور بین الملل رییس جمهور خاطرنشان كرد: همه كشورها و ملتها باید بتوانند از یكجانبه گرایی كه دولتهای استكباری در جهان به دنبال آن هستند و سعی می كنند در همه مجامع بین المللی نفوذ كنند، جلوگیری كرده و این نفوذ را كمتر كنند.

سعید لو افزود: اجلاس غیرمتعهدها در تهران می تواند نشست خوب و موثری برای كشورهای عضو باشد كه در آن اهداف كشورهای مستقل و ملتهای آزاده و شعارها و آرمانهای آنها مطرح و پیگیری شود.

وی اضافه كرد: از سوی دیگر با توجه به این كه جمهوری اسلامی ایران به عنوان كشوری صلح دوست ، عدالتخواه، استكبار ستیز، حامی ملتهای مستضعف و اسلامی معروف است می تواند ریاست كشورمان بر اجلاس غیر متعهدها و برگزاری این اجلاس در تهران اثرگذاری لازم را داشته باشد.

سیام**1478*





:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: