احتمال برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک با ادامه کاهش قیمت نفت
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، رافائل رامیرز تاکید کرد اگر روند نزولی قیمت نفت طی ماههای آینده نیز ادامه یابد احتمال برگزاری نشست فوق العاده اوپک در سه ماه سوم 2012 میلادی وجود دارد .

بر اساس این گزارش ، رامیرز پیش از این نیز خواستار فعال شدن مجدد محدوده قیمتی سبد نفت اوپک بین 80 تا 120 دلار در هر بشکه شده بود . بر این اساس محدوده قیمتی سبد نفت اوپک از هفت سال پیش تا کنون متوقف شده است .

رامیرز تاکید کرد دولت ونزوئلا از سایر کشورهای عضو اوپک خواسته است تا موضوع فعال شدن مجدد سبد قیمتی نفت اوپک در نشست آتی این سازمان مورد بررسی قرار گیرد . رامیرز گفت در شرایط کنونی هنوز هیچ برنامه ای برای برگزاری نشست فوق العاده اوپک وجود ندارد ولی در صورت ادامه روند نزولی قیمت نفت و تولید مازاد نفت از سوی کشورهای خلیج فارس فکر می کنم سایر اعضا نیز با برگزاری نشست فوق العاده اوپک در سه ماه سوم امسال موافق کنند .

وزیر نفت ونزوئلا گفت هم اکنون 2 میلیون بشکه مازاد عرضه و تولید نفت در بازار انرژی وجود دارد که بخش زیادی از آن مربوط به کشورهای خلیج فارس است . پیشنهاد ونزوئلا حذف مازاد تولید نفت از بازار و بازگشت به سقف تولید 30 میلیون بشکه ای تولید اوپک است . قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به رکورد 128 دلاری در ماه مارس بیش از 37 دلار کاهش داشته است و برای نخستین بار در 18 ماه گذشته به کمتر از 90 دلار رسیده است .

صادرات نفت بیش از 90 درصد صادرات ونزوئلا را تشکیل می دهد و کاهش قیمت جهانی نفت تاثیر منفی زیادی را بر اقتصاد این کشور خواهد داشت .

وی افزود اصرار ونزوئلا بر حفظ قیمت جهانی نفت در حد 100 دلار در هر بشکه است . اوپک در تازه ترین نشست خود در شهر وین با حفظ سقف تولید سازمان در حد 30 میلیون بشکه در روز موافقت کرده است .





:: برچسب‌ها: فرانسه , سنگ , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: