هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی امسال متفاوت برگزار می شود
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز یكشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران كشور'حسن قدمی' در گفت و گویی ضمن تشریح برنامه های سازمان مدیریت بحران كشور در هفته كاهش بلایای طبیعی، نقش كارگروه های تخصصی مدیریت بحران را در برگزاری برنامه های این هفته از نظر ساختاری و محتوایی محوری خواند.

هفته كاهش بلایای طبیعی همه ساله از 18 تا 25 مهرماه در سراسر كشور برگزار می شود.

رییس سازمان مدیریت بحران كشور افزود: مدیریت بحران، علمی كاربردی است كه به وسیله مشاهده بحران ها و تجزیه و تحلیل آنها در جستجوی یافتن ابزاری است كه بتوان در خصوص كاهش اثرات آن و امداد رسانی سریع و بهبود اوضاع، آمادگی لازم را ایجاد كرد، از این رو آشنایی آحاد افرادجامعه در سطوح مردم و مسوولان با ماهیت و عملكرد سازمان مدیریت بحران كشور در كنترل بحران ها بسیار حایز اهمیت است.

معاون وزیر كشور تصریح كرد امروز عمده ترین نقاط ضعف مدیریت بحران، ضعف در هماهنگی و همكاری سازمان های مرتبط و محدودیت منابع مالی است كه البته نقاط قوت قابل توجهی شامل تجارب مفید در حوادث رخ داده، روحیه تعاون و نوعدوستی در جامعه و مشاركت خوب و ارزشمند مردم را دارا هستیم.

قدمی با بیان اینكه پیش آگاهی و پیشگیری در تمامی امور بهتر از مبارزه و درمان است، گفت: در بسیاری از مواقع پیشگیری، صدمات و خسارات جانی و اقتصادی ناشی از این گونه بلایا را به حداقل ممكن رسانده و این مهم نیازمند آگاهی و شناخت آحاد جامعه از حوادث طبیعی و نحوه برخورد با آن است.

وی افزود: بنابراین اساسی ترین هدف سازمان مدیریت بحران كشور از برگزاری هفته كاهش اثرات بلایای طبیعی، آگاه سازی عمومی و تأكید بر امر اطلاع رسانی به مردم در راستای اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع حوادث طبیعی است چراكه معتقدیم داشتن آمادگی روانی در برخورد با هر پدیده ای موجب بروز عكس العمل های مناسب تری از سوی افراد می شود.

این مقام مسوول در سازمان مدیریت بحران كشور با تاكید بر اینكه اخیرا ماهیت اطلاع رسانی در جوامع دست خوش تغییر شده و از رسانه های جمعی به رسانه های اجتماعی تبدیل شده است، اظهار داشت: رسانه ها از مهمترین ابزار ارتقای آگاهی تلقی می شوند؛ لكن راهبرد اصلی سازمان مدیریت بحران كشور در این زمینه استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های مرتبط در حوزه مدیریت بحران و هم اندیشی برای ارتقا سطح آگاهی عینی و ذهنی در زندگی روزمره مردم كشورمان در رابطه با حوادث طبیعی است.

اجتمام**7029 ** 1569





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: