همایش بزرگ قرآنی عید مبعث در زاهدان برگزار شد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، مدیركل اوقات و امور خیریه سیستان و بلوچستان در این همایش با گرامیداشت مبعث رسول اكرم (ص)گفت: پروردگار با مبعوث كردن حضرت محمد (ص) بر بشریت منت نهاد و آن را مفتخر به بعثت كرد تا از مجرای آن به جایگاهی دست یابد كه هیچ مخلوق دیگری اجازه ورود به آن را نداشته باشد.

حجت الاسلام 'منصور هاشمی' افزود: انسان از جنس پروردگار است و خداوند از روح خود در وی دمیده لذا دنیای مادی معبری است تا انسان توشه ای از آن برگیرد و بتواند در آخرت به جایگاهی كه در شان و منزلت وی باشد، دست یابد.

وی اظهار داشت: خداوند در قرآن كریم به صراحت بیان می كند كه جایگاه انسان كمتر از بهشت نیست و انسان خلق شده تا به كمال دست یابد كه مجرای رسیدن به كمال نیز همان بعثت است.

او گفت: حضرت محمد (ص) برای نوجوانان و جوانان در دنیا و آخرت نعمت است و آن حضرت در هر دو عالم، غم امت را در دل دارد و برای سعادت بشر تلاش می كند.

مدیر كل اوقات و امور خیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم در تهران گفت: در این دوره از مسابقات بیش از 240 قاری قرآن كریم از 64 كشور و 314 قاری از ایران حضور یافته اند.

وی افزود: مسابقات بین المللی قرآن كریم كه در ایران برگزار می شود در سراسر جهان بی نظیر است و باعث می شود جاری بودن احكام الهی و حاكمیت دین اسلام در این كشور را برای همگان به منصه ظهور برساند.

وی ادامه داد:قاری برجسته مصری'علی محمود محمد شمیس' یكی از مهمانان بیست و نهمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن كریم، نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان حضور یافته است تا مردم منطقه را از صوت دلنشین خود بهره مند سازد.

به گزارش ایرنا، در این همایش كه با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، قاری برجسته مصری 'علی محمود محمد شمیس'، برخی از قاریان برجسته ملی و بین المللی و مسوولان استانی برگزار شد، قاری برجسته مصری و یكی از حافظان بین المللی قرآن كریم به تلاوت برخی از آیات قرآن كریم پرداختند.

در این نشست، برنامه هایی از جمله تواشیح و اجرای دكلمه در وصف رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) نیز برگزار شد./2

7315/7437





:: برچسب‌ها: تایلند , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: