دولت اسرائیل ۱۲۰ مهاجر سودانی را اخراج کرد
نوشته شده توسط : sasurse

مقامات اسرائیل گفته اند که مهاجران غیرقانونی به اقتصاد آن کشور فشار وارد کرده و هویت یهودی اسرائیل را در معرض خطر قرار می دهد

مقامات اسرائیلی ۱۲۰ مهاجر سودان جنوبی را وادار کرده اند که خاک اسرائیل را ترک کنند. گفته می شود که این اولین اقدام اسرائیل در راستای اجرای طرح اخراج هزاران مهاجر آفریقایی است که به طور غیرقانونی وارد خاک اسرائیل شده اند.

گفته شده حدود ۶۰ هزار مهاجر آفریقایی که اکثر آنها از کشورهای اریتره و سودان هستند از سال ۲۰۰۵ میلادی و از طریق مرزهای جنوبی وارد اسرائیل شده اند.

این مهاجران اغلب کشورهای خود را در جستجوی شغل و در فرار از رژیم های مستبد ترک و به اسرائیل مهاجرت کرده اند.

ورود این مهاجران باعث بروز تنش هایی با ساکنان محلی و در مواردی برخوردهای خشونت آمیز شده است.

مقامات اسرائیلی گفته اند که این مهاجران به اقتصاد آن کشور فشار وارد کرده و هویت یهودی اسرائیل را در معرض خطر قرار می دهد.

دولت اسرائیل در پی افزایش نارضایتی های عمومی، هفته گذشته فعالیت هایی را در جهت اخراج مهاجران سودان جنوبی و همچنین سایر کشورهایی که روابطی دوستانه با اسرائیل دارند، آغاز کرده است. انتظار می رود دولت با مهاجرانی که قصد بازگشت دارند، رفتاری مناسب داشته باشد.

پیش بینی شده با اجرای این طرح در مجموع حدود ۴۵۰۰ مهاجر غیرقانونی از اسرائیل اخراج شوند.

بر اساس توافقنامه ای بین المللی، اسرائیل نمی تواند مهاجرانی را که از سودان یا اریتره به اسرائیل آمده اند به کشورهای خودشان بازگرداند، به این دلیل که در صورت بازگشت جان آنها در معرض خطر خواهد بود.

وزیر کشور اسرائیل گفته است که به مهاجران بزرگسالی که پذیرفته اند داوطلبانه آن کشور را ترک کنند، ۱۳۰۰ دلار و به افراد خردسال ۶۵۰ دلار داده خواهد شد.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از مهاجران غیرقانونی به عنوان "مصیبتی ملی" یاد کرده که دولت نباید اجازه ورود آنها را به شهرها بدهد، و باید آنها را به هنگام ورود به کشور دستگیر کند.

ورود گسترده مهاجران باعث ایجاد بحث های داغی در اسرائیل شده است.

بعضی از اسرائیلی ها معتقدند که این کشور که با عنوان پناهگاهی برای بازماندگان هولوکاست پایه گذاری شد، مسئولیت ویژه برای کمک به افراد نیازمند دارد؛ اما گروهی دیگر می گویند که مسئله مهم این است که اسرائیل به تنهایی نمی تواند این مشکل را حل کند.





:: برچسب‌ها: بارسلونا , شهری , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: