بیست و نهمین مسابقات بین المللی قرآن كریم با حضور نمایندگان 65 كشور برگزار می شود
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'علی محمدی' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این دوره از مسابقات كه تا دوم تیرماه ادامه دارد، 47 حافظ و 58 قاری در دو رشته حفظ و قرائت قرآن كریم با یكدیگر به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: از ایران نیز برترین های مسابقات كشوری در رشته حفظ و قرائت قرآن كریم به ترتیب به نام های 'حسین معتمدی' از اصفهان و 'قاسم مقدمی' از خوزستان حضور می یابند.

محمدی توضیح داد: در این دوره از مسابقات 14 داور شامل 9 داور خارجی و پنج داور خارجی امر نظارت و هدایت و داوری را بر عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این برنامه قرآنی قاریان و حافظان برجسته از پنج قاره جهان به رقابت می پردازند و همزمان با برگزاری این مسابقات، برنامه های جنبی نیز برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزاری سومین همایش تجلیل از 29 نفر از بانوان عرصه قرآنی در 31 خردادماه و بازدید از اماكن مذهبی و تفریحی، را بخش دیگری از برنامه های جنبی بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم عنوان كرد.

محمدی با بیان اینكه همچنین در حاشیه این دوره از مسابقات همایش پژوهش های قرآنی اول تیرماه برگزار می شود، افزود: در مجموع 550 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده كه از این تعداد 45 مقاله خارجی و بقیه مقالات داخلی است.

وی در خصوص جوایز این دوره از مسابقات یادآورشد: از آنجا كه سازمان اوقاف و امور خیریه یكی از دستگاه های دریافت كننده بودجه نیم درصدی فعالیت های دستگاه های مختلف به امور قرآنی است، جوایز این مسابقات نیز بر اساس این تقسیم بندی امسال 50درصد افزایش یافته است.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه به اهمیت مسابقات بین المللی قرآن كریم كه در ایران برگزار می شود اشاره كرد و گفت: برگزاری این رویداد مهم قرآنی به منظور تبلیغ، ترویج، آموزش، تفسیر و حفظ و قرائت قرآن كریم برای كشور ما و دیگر كشورهای اسلامی بسیار حایز اهمیت است.

محمدی همچنین به نقش موقوفات قرآنی در تربیت جوانان و نوجوانان قرآنی اشاره كرد و افزود: موقوفاتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این رابطه صورت گرفته اما كافی نیست.

وی از مردم بویژه خیرین خواست تا موقوفاتی ایجاد كنند كه در خدمت قرآن باشد و ادامه داد: بهتر است این موقوفات قرآنی از نوع 'منفعتی' باشد چرا كه با موقوفات قرآنی انتفاعی در كشور زیاد داریم اما موقوفات منفعتی هزینه بر بوده و پشتوانه مالی نداشته و نیازمند پشتوانه اقتصادی است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: قرآن كریم یكی از مشتركات قطعی مسلمانان است و هیچ شبهه و اختلافی در آن وجود ندارد و همین امر سبب می شود مشاركت و وحدت مردمی و نه دولتی و رسمی در دنیا افزایش یابد.

پوستر نمایشگاه بین المللی قرآن كریم همچنین در این نشست رونمایی شد.

فراهنگ**1883





:: برچسب‌ها: رودخانه , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: