مشاور وزیر نیرو:خصوصی سازی و جذب سرمایه گذاردر طرح های آب و فاضلاب ضروری است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا،مهندس مهدی ثمره هاشمی شامگاه چهارشنبه درمراسم بهره برداری ازتصفیه خانه فاضلاب شهر جهرم برلزوم اجرای پروژه های دفع بهداشتی فاضلاب درشهرهایی كه با مشكلات و ضعف بیشتری در حوزه منابع آب شرب رو به رو هستند، تاكید كرد .

وی بیان داشت:در استان هایی كه خشكسالی در آنها تاثیر بیشتری داشته است و با كم آبی و فقر منابع آب شرب مواجه هستند، اجرای پروژه های فاضلاب ضروری تر به نظر می رسد و استان فارس نیز در ردیف این استان ها قرار دارد.

ثمره هاشمی با اشاره به اهمیت عملیات دقیق و مهندسی دراجرای پروژه های آب و فاضلاب گفت: مساله ای كه باید درقبال آن مسوول باشیم و بر آن تاكید كنیم ، اجرای دقیق و مهندسی پروژه هاست.

وی اظهار داشت:بایدبرفعالیت های عوامل اجرای پروژه هانظارت دقیق وجود داشته باشد و ارزیابی طرح و ارزیابی قیمت ها در دستور كار قرار گیرد تا حقی تضییع نشود و منفعت جامعه و مردم به مخاطره نیفتد.

مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل آبفا كشور به شعارهای وزارت نیرو اشاره كرد و خواستار پیگیری دقیق و كارشناسانه برای كاهش هزینه ها شد.

دراین آیین، طرح تاسیسات فاضلاب شهر جهرم شامل شبكه جمع آوری، خطوط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار گرفت.

سرپرست شركت آب و فاضلاب استان فارس هم در این مراسم با تشریح اهداف این طرح گفت: جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، تغذیه سفره های آب زیر زمینی و استفاده از پساب فاضلاب از جمله اهداف اجرای این پروژه است.

مهندس محمدعلی قلندری افزود: اعتبار اجرای این پروژه در بخش اجرای خط انتقال و شبكه افزون بر 112 میلیارد و 216 میلیون ریال و هزینه اجرای مدول اول تصفیه خانه تاكنون افزون بر 60 میلیارد و 384 میلیون ریال است.

وی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : تصفیه خانه فاضلاب جهرم در زمینی به مساحت 106 هكتار به روش لاگون های هوادهی اختلاط كامل در مدول اول احداث شده است و مساحت زیر بنای ساختمان ها و تاسیسات آن یك هزار و 685 متر مربع، مساحت لاگون های هوادهی 10 هزار متر مربع و مساحت لاگون ته نشینی 33هزار و 500 مترمربع است.

وی اضافه كرد: متوسط ورودی فاضلاب به تصفیه خانه 14هزار و 168 مترمكعب در روز و حداكثر فاضلاب ورودی به تصفیه خانه در دوره طرح 316 لیتر در ثانیه است.

قلندری ادامه داد: این پروژه در سال 1375 برای جمعیت 93هزار و 600 نفر آغاز شد و طی 25 سال دوره طرح برای 196هزار و 500 نفر با جمعیت انتهای دوره طرح در سال 1400 پیش بینی شده و در حال اجراست.

نماینده مردم شهرستان جهرم درمجلس شورای اسلامی هم دراین مراسم گفت: یكی از نیاز ضروری مردم این منطقه آب شرب است و از این رو ضروری است دولت اعتبار لازم را برای پاسخگویی به این نیاز حیاتی مردم تخصیص دهد.

دكترمحمدرضا رضایی كوچی بیان كرد: یكی از مشكلات این منطقه كه موجب نگرانی است، افت سطح منابع زیرزمینی آب در این منطقه است.

وی اظهار امید واری كرد : تلاش ها و سازندگی ها برای تامین آب كه از جمله ضروری ترین نیاز مردم این منطقه است از این پس ، همچنان استمرار داشته باشد.

شهرستان جهرم در فاصله 193 كیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.ك/3

677 /679 / 675





:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: