بیش از پنج هزار عنوان كتاب گویا در سامانه پیام مشرق وارد شد
نوشته شده توسط : sasurse

رسول رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای طرح تجمیع، تمام كتاب های گویای زیر پوشش نهاد كتابخانه های عمومی كشور در اصفهان جمع آوری و چیدمان شد.

وی اظهار داشت: نهاد كتابخانه های عمومی كشور با توجه به پراكنده بودن كتاب های گویا در كتابخانه های عمومی، مسوولیت جمع آوری و حذف كتاب های تكراری را به اصفهان واگذار كرد.

وی اضافه كرد: استان آذربایجان شرقی نیز مسوولیت فهرست نویسی كتابهای جمع آوری شده از اصفهان را بر عهده دارد.

به گفته رضایی، با این اقدام، نابینایان در هر استان كشور می توانند با عضو شدن در كتابخانه و دریافت نام كاربری و رمز عبور كتاب مورد نظر را در سامانه پیام مشرق به نشانی 'Iplf.ir' پیدا كنند.

مسوول كتابخانه عمومی نابینایان اصفهان افزود: در اجرای طرح تجمیع، در سه ماهه نخست امسال 20 درصد به كتاب های موجود در این كتابخانه افزوده شد.

وی، موجودی كتاب های این كتابخانه را شامل 60 عنوان كتاب بریل و حدود دو هزار عنوان كتاب های الكترونیكی (كتابهای با پسوند doc، txt، html) عنوان كرد.

رضایی همچنین از تجهیز این كتابخانه به بانك نرم افزار خبر داد و گفت: در این بانك بالغ بر چهار هزار گیگ نرم افزار ویژه نابینایان، جمع آوری شده است كه همراه با آموزش در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی تعداد اعضای این كتابخانه را 230 نفر ذكر و اضافه كرد: بیشترین استقبال از كتاب های درسی صورت می گیرد.

وی یكی از مهمترین مشكلات در زمینه كتاب های نابینایان را كندی روند تولید كتاب های گویا عنوان كرد و گفت: انتظار می رود كه با تدبیر كتابخانه های عمومی و بهزیستی این تولیدات بیشتر شود.

ت/510/607





:: برچسب‌ها: نیویورک , معماری , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: