جیب برها و گداهای لندن هم سهم خود را از المپیك می خواهند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، شمار متكدیانی كه این روزها به منظور حضور در جشن المپیك لندن خود را از اقصا نقاط انگلیس به این شهر رسانده اند، افزایش یافته و این افراد با استفاده از شلوغی و تاریكی هوا ساعت كارشان را در مناطق شلوغ نزدیك دهكده المپیك و نیز اماكن توریستی كه این روزها تعداد بازدید كنندگانشان چندین برابر شده است، افزایش داده اند.

یكی از افرادی كه در هتل محل استقرار تعدادی از مدعوین المپیكی و برای راهنمایی این افراد مستقر شده است، در این خصوص به خبرنگار اعزامی ایرنا، می گوید: ما قبلا در لندن از این گونه افراد داشته ایم، اما طبیعی است كه این روزها بر تعدادشان اضافه شده باشد.

وی كه خود را جك معرفی می كند می افزاید: ما نمی خواهیم مسافران از لندن خاطره ای بد به همراه ببرند و به همین دلیل به آنها هشدار می دهیم در ساعات پایانی شب كه رفت و آمد كمتر است از ظاهرشدن در مناطق خلوت كه امكان سوء استفاده و زورگیری و سرقت بیشتر است، خودداری كنند.

استوارت كه مرد میانسالی و به نظر می رسد در دوران بازنشستگی به لحاظ جبران مسایل مادی مجبور شده به كار راهنمایی میهمانان المپیك بپردازد در این خصوص می گوید: پلیس لندن تمام نیروهای خود را در ایام برگزاری المپیك به كار گرفته تا موردی كه خاطره بدی بر ذهن میهمانان بگذارد، رخ ندهد، اما به هر حال باید احتیاط كرد.

وی می افزاید: واقعیت این است كه این روزها از نظر معیشتی به مردمی كه به هر دلیلی در دومین شهر گران جهان ساكن هستند، خیلی سخت می گذرد و قیمت ها به میزان قابل توجهی بالا رفته و عرصه بیش از پیش بر مردم طبقه پایین جامعه تنگ شده است.

استوارت می گوید: در كنار هیجانات این روزهای مردم، اما شلوغی متروها و وسایط نقلیه عمومی و ترافیك خیابانی این روزها به شهروندان فشار بیشتری می آورد، اما نمی شود پنهان داشت كه ترافیك لندن از خیلی پیش از این و نه به واسطه المپیك به حد غیر قابل تصوری متراكم شده بود.

مایك از دیگر شهروندان انگلیسی نیز در این خصوص می گوید: وجود گردشگران با ملیت های مختلف برای ساكنان لندن بسیار آشناست، اما به همین اندازه هم این افزایش می تواند برای كسانی كه به نوعی در ایجاد كارخلاق هستند، جذاب باشد.

وی می افزاید : تعداد جیب برها در مناطق تجمع میهمانان المپیك بیشتر است و ما ساكنان لندن هم برای حضور در این مناطق سعی می كنیم این روزها احتیاط بیشتری به خرج بدهیم.

در این میان چهره پلیس های سر تا پا مسلح لندن در جای جای شهر حكایت از آن دارد كه آنها هم می خواهند فوق العاده بودن وضعیت و آمادگی خود را به رخ بكشند، اما به هر حال خلافكارها با تمام اقدامات امنیتی دلیلی برای این نمی بینند كه خود را در شادی المپیك با دیگران سهیم ندانند.

پلیس انگلیس در آستانه المپیك نسبت به افزایش سرقت و جیب بری در لندن و شهرهای دیگر كه برخی از مسابقات المپیك در آنها برگزار می شود، هشدار داده است.

مقامات پلیس نگران هستند كه همزمان با برگزاری بازیهای المپیك و افزایش میهمانان و گردشگران در لندن، تعداد زیادی از سارقان و جیب برهای حرفه ای از نقاط مختلف انگلیس و كشورهای اروپای شرقی نظیر رومانی و لیتوانی به لندن بیایند.

افزایش تعداد سارقان به این معنی است كه روزانه بیش از یك هزار و 700 نفر طعمه سارقان و جیب برها خواهند شد. كیف پول، لپ تاپ و تلفن های همراه از جمله كالاهایی هستند كه جیب برها در ربودن آنها تخصص دارند.

پلیس لندن هفته گذشته با انجام عملیاتی چند خانه را در نقاط مختلف شهر مورد بازرسی قرار داد و بیش از 80 سارق و جیب بر را دستگیر كرد و هشدار داد كه با به كارگیری ماموران ویژه اجازه نخواهد داد پایتخت انگلیس محل امنی برای جولان خلافكاران باشد.

تعدادی از افسران پلیس از كشور رومانی نیز هم اكنون در لندن به سر می برند تا به پلیس انگلیس در شناسایی و دستگیری سارقان و مال خرهای كشورهای اروپای شرقی كمك كنند.

بوریس جانسون شهردار لندن درباره حضور ماموران پلیس رومانی در لندن گفت: حضور این نیروها برای مقابله با شبكه های سازمان یافته سرقت از گردشگران بسیار موثر است.

در حالی كه مقامات انگلیسی تلاش می كنند بخش عمده معضل سرقت و جیب بری را به حضور سارقان اروپای شرقی و حتی آمریكای جنوبی نسبت دهند، ولی آمارهای رسمی نشان می دهد كه طی دو سال گذشته جیب بری در انگلیس حدود 17 درصد رشد داشته است.

بر اساس این آمارها در دوره زمانی 2011/2012 حداقل 625 هزار نفر قربانی جیب بری و سرقت شده اند كه این تعداد نسبت به دوره 2009/2010 بیش از 102 هزار نفر افزایش یافته است.

گزارش دیگری در مورد وضعیت شبكه حمل و نقل شهری لندن، نشان می دهد كه حداقل 20 هزار سارق و جیب بر در قطارها و اتوبوس های شهری لندن مشغول سوءاستفاده هستند، هرچند كه به گفته پلیس طی سه سال گذشته با فعال تر شدن پلیس حمل و نقل، حدود 11 درصد از تعداد سرقت ها در شبكه حمل و نقل كاسته شده است.

جمع آوری متكدیان و افراد بی خانمان از اطراف دهكده المپیك و دیگر ورزشگاه هایی كه مسابقات رشته های مختلف در آنها برگزار می شود، از دیگر برنامه های پلیس انگلیس است.

معضل تكدی گری تنها مختص به شهر لندن نیست و دیگر شهرهای انگلیس نیز كه میزبان مسابقات برخی رشته های المپیك نظیر فوتبال هستند كه با تشدید این معضل در آستانه بازیها مواجه شده اند.

در هفته جاری كسبه شهر كاردیف در منطقه ولز از مقامات پلیس خواستند اقدامات لازم را برای جمع آوری متكدیان و كارتن خواب ها به عمل آورد تا گردشگران و میهمانان المپیك برداشت بدی از این شهر كه میزبان تعدادی از مسابقات فوتبال است، نداشته باشند.

بر اساس گزارش اتحادیه صنفی خرده فروشان شهر كاردیف، طی یك سال گذشته تعداد متكدیان، كارتن خواب ها و افراد الكلی در این شهر افزایش یافته است و ضرورت دارد در آستانه المپیك با این معضل برخورد جدی شود.

'ریچارد ادواردز' مدیر بنیاد خیریه 'هاگارد' كه برای ساماندهی به افراد بی خانمان در ولز فعالیت می كند، تاكید كرد: برخورد پلیسی با متكدیان و بی خانمان ها شیوه درستی نیست و ما نباید با اقدامات خود این افراد را به مجرم تبدیل كنیم.

وی گفت: ما هم با حضور افراد الكلی و كارتن خواب در سطح خیابان ها مخالفیم، ولی به جای برخورد با آنها باید تلاش كنیم مشكلات شان را حل كنیم و مراكز مناسبی را برای اسكان آنان تدارك ببینیم.

بر اساس گزارشی كه توسط چند سازمان فعال در امور مسكن تهیه شده است، تعداد افراد بی خانمان در انگلیس طی سال های اخیر رو به افزایش بوده و انتظار می رود این روند افزایشی همچنان ادامه یابد.

فدراسیون ملی مسكن موسوم به 'شلتر' و 'موسسه خبره مسكن' در گزارش بهار امسال خود اعلام كردند افزایش شدید در تعداد بی خانمان ها و كارتن خواب ها عمیقا نگران كننده و مشكل آفرین است.

تهیه كنندگان این گزارش از مقامات دولت انگلیس خواسته بودند سریعا واكنش مناسبی به این مشكل رو به افزایش نشان دهند بویژه كه پیش بینی های كارشناسی نشان می دهد تعداد بی خانمان ها از سال 2013 میلادی با سرعت بیشتری افزایش خواهد یافت.

به عقیده كارشناسان سیاست های ریاضت اقتصادی دولت و بویژه قطع و كاهش كمك هزینه های مسكن خانواده های كم درآمد، اثرات خود را از سال 2013 به بعد نشان خواهد داد.

بر اساس گزارش یك سازمان خیریه فعال در زمینه كمك به بی خانمان ها موسوم به 'كرایسیس'، سال گذشته حدود چهار هزار نفر بی خانمان مطلق در خیابان های لندن زندگی می كردند كه این رقم احتمالا با تشدید سیاست های ریاضت اقتصادی بیشتر هم خواهد شد.

این سازمان خیریه اعلام كرده است كه افراد بی خانمان تنها كسانی نیستند كه در خیابان می خوابند بلكه بسیاری از خانواده ها كه به ظاهر یك سقف فیزیكی بر بالای سر خود دارند نیز بی خانمان محسوب می شوند.

'كرایسیس' افزود: تعداد بی خانمان ها در انگلیس از سال 2010 میلادی - سالی كه دولت ائتلافی این كشور بر سر كار آمد- رو به افزایش بوده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط این سازمان خیریه، احتمال اینكه افراد بی خانمان هدف انواع خشونت ها قرار بگیرند 13 برابر بیشتر از سایر افراد جامعه است. همچنین نرخ امید به زندگی در میان بی خانمان ها فقط 47 سال است.

اروپام**1647**345/1594





:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: