نمایشگاه آثار خطی قرآنی ایران و تونس در ماه رمضان برگزار می شود
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا،' محمد كمال الدین قحه' در دیدار با ' اسحاق صلاحی' مشاور رئیس جمهوری و رئیس كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از اهتمام صلاحی به امر تبادل كتابخانه ای، برگزاری آموزش های علمی و تشكیل كارگاه های ویژه حوزه كتابداری و نسخه های خطی قدردانی كرد.

وی با بیان اینكه از سوی وزارت فرهنگ تونس با حفظ سمت به عنوان رئیس نمایشگاه بین المللی كتاب تونس انتخاب شده است، اظهار داشت: ایران در رأس كشورهائی است كه برای حضور فعال در این نمایشگاه دعوت خواهد شد.

قحة گفت: با توجه به در خواست سفیر تونس در تهران، غرفه ویژه ای برای ارائه آثار و توانمندی های كتابخانه ملی ایران در نمایشگاه بین المللی كتاب تونس اختصاص داده می شود.

در این دیدار كه با حضور ' صادق رمضانی گل افزانی ' رایزن فرهنگی ایران در تونس برگزار شد و مدیران و كارشناسان بخش های مختلف كتابخانه ملی تونس نیز حضور داشتند صلاحی از همتای خود برای سفر به ایران و شركت در همایش بین المللی احیاگران نسخ خطی كه در آبان ماه سالجاری در محل كتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد، دعوت كرد.

رئیس كتابخانه ملی تونس نیز با ابراز خرسندی از این دعوت اظهار امیدواری كرد كه بتواند به همراه هیاتی از كارشناسان تونسی در این همایش و دوره های آموزشی آن شركت كند.

صلاحی همچنین بر ضرورت اجرائی شدن بندهای تفاهم نامه همكاری مشترك ایران و تونس كه پس از انقلاب بیداری اسلامی تونس میان دو كتابخانه امضا شده است ، تاكید كرد.

وی اظهار داشت: كتابخانه ملی ایران طی جدولی زمان بندی شده آمادگی خود را برای برگزاری كارگاههای آموزشی برای كارشناسان كتابخانه ملی تونس در رشته های مختلف دارد.

رئیس كتابخانه ملی ایران خاطرنشان كرد كه از دو هزار اثر خطی و مكتوب در مورد تونس كه در كتابخانه ملی ایران وجود دارد هر اثری را كه كتابخانه تونس انتخاب نماید به صورت اسكن در اختیار قرار خواهد داد.

صلاحی همچنین از طرف تونسی خواست تا هرگونه مقاله، رساله دانشگاهی و كتابی كه در مورد ایران در تونس و یا توسط تونسی ها در جهان به رشته تحریر و چاپ در می آید یك نسخه را به صورت كپی و اسكن و یا اصل در اختیار كتابخانه ملی ایران بگذارند كه مورد موافقت طرف تونسی قرار گرفت.

در این دیدار طرفین مجموعه ای از كتابهای منتشره طی سال های گذشته تاكنون در مورد آثار خطی و مكتوب را به یكدیگر اهدا كردند.

صلاحی همچنین لوح یاد بود كتابخانه ملی ایران را به همتای تونسی خود اهدا كرد.

خاورم ** 1324





:: برچسب‌ها: زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: