خودتان را در ماه رمضان به قوت های روحانی تقویت كنید
نوشته شده توسط : sasurse

در یك حدیثي است كه پیغمبر اكرم فرمودند كه ماه رمضان آمد، اقبال كرد، آمد. در ضمنش مي‏فرمایند كه‏

'دعیتم الی ضیافه الله' (شما به مهماني خدا دعوت شده‏اید) فرق ضیافت هاي خدا با ضیافت هاي مردم این است كه وقتي شما را یك اشخاصي دعوت بكنند به یك مهماني، وقتي بروید در آن مهماني به حسب فراخور حال، یك چیزهایي براي خوردني و یك چیزهایي براي تفریح و این چیزهاست. ضیافت خدا در ماه رمضان یك شعبه‏اش روزه است، آن‏ ضیافت خداست و یك امر مهمش كه مائده غیبي و آسماني است قرآن است.

شما دعوت شده‏اید به مهماني خدا و شما در ماه رمضان مهمان خدا هستید. مهماندار شما، شما را وادار كرده است به اینكه روزه بگیرید. این راه هایي كه به دنیا باز است و شهوات است، اینها را سدش كنید تا مهیا بشوید براي لیلة القدر.

ماه شعبان مقدمه است براي ماه مبارك رمضان كه مردم مهیا بشوند براي ورود در ماه مبارك رمضان و ورود در 'ضیافت الله'. شما وقتي كه مي‏خواهید به مهماني بروید -غالباً البته- یك وضع دیگري خودتان را درست مي‏كنید. لباسي تغییر مي‏دهید و یك طور دیگري وارد مي‏شوید. آن طوري كه در خانه هستید یك تغییري مي‏دهید.

ماه شعبان براي این است كه همان مهیا بودني كه مي‏خواهید مهماني بروید، خودتان را مهیا مي‏كنید و سر و ظاهرتان را، سر و صورتتان را یك قدري فرق مي‏گذارید با آن وقتي كه در خانه هستید. در ضیافت خدا، ماه شعبان براي مهیا كردن این افراد است، مهیا كردن مسلمین است براي ضیافت خدا، ادبش آن مناجات شعبانیه است. من ندیده‏ام در ادعیه، دعایي را كه گفته شده باشد همه امام ها این دعا را مي‏خواندند، در دعاي شعبانیه این هست اما من یادم نیست كه در یك دعاي دیگري دیده باشم كه همه ائمه این را مي‏خواندند. این مناجات شعبانیه براي این است كه شما را، همه را مهیا كند براي 'ضیافة اللَّه'.

* از بیانات امام خمینی در جمع بانوان شمیران (21 تیر 1359)

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: سنگ , حیوانات , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: